O svíčkách a jejich vadách
Zapalovací svíčky jsou nezbytnou součástí zážehového motoru.
V tomto článku se o nich něco dozvíme, hlavně jak na ně působí prostředí ve kterém pracují.
Jak bylo řečeno výše zapalovací svíčky musíme v motoru mít a» chceme nebo ne. Bez nich to prostě nejde.
FAKT
Svíčka ''žije'' v motoru určitou dobu není totiž ''nesmrtelná''. Životnost svíček je určitě větší než udává výrobce motoru, ale je dobré tyto intervaly dodržovat. Svíčka stářím ztrácí na síle jiskry a tím neblaze ovlivňuje chod motoru.
U motoru Suzuki DR BIG je interval výměny 12 000km a výrobce doporučuje použít svíčky NGK DPR 9 EA 9 .
Jak vlastně Svíčka vypadá:
Zde se můžete podívat na zapalovací svíčky a jejich vzhled při různém nastavení a chování motoru.
Normálně by měla Svíčka vypadat asi takto:
Měla by mít cihlovou barvu. Pokud Vaše svíčky vypadají takto máte motor dobře seřízen a nebere olej mimo standardní úbytek.
Svíčka, na které jsou napáleniny:
Toto se stane svíčce, která pracuje v motoru se špatným palivem, přehřívá se, a proto na ní vznikají napáleniny.
Poškozený izolátor svíčky:
Tato Svíčka je poškozená zřejmě špatnou montáží, musí být neprodleně vyměněna.
Natavená Svíčka a propálený píst:
Takto vypadá Svíčka a píst po přehrátí motoru, kdy vysoká teplota ve spalovacím prostoru zničila svíčku a propálila píst.
Začernalá svíčka:
Tato Svíčka pracuje v motoru, který má špatně nastavený karburátor (bohatá směs), Svíčka je Začernalá.
Pokud je velmi bohatá směs motor bere olej protože benzín smývá olejový film na válci a ten se spaluje a usazuje na svíci.
POZOR NA TO!!