(shromáždil Aldy, vypracoval Pája)
SR 41
|
1987
|
- první
prototypy
|
|
|
|
1988
|
- spuštění
výroby
- svým designem, jízdními vlastnostmi a spolehlivým motorem si získává
mnoho příznivců (tato modelová řada s barevnými motory se vyráběla ještě začátkem
roku 1989)
|
|
|
|
1989
(jaro)
|
- nová
zadní kotoučová brzda namísto bubnu
- v hlavě řízení nové kuželíkové ložisko namísto kuličkového
- přepínač blinkrů vylepšen "stop tlačítkem"
- horní povrch sedla opatřen protiskluzovou vrstvou (v kombinaci dvou
barev)
|
|
|
|
SR 42
|
1990
|
- zvětšen
obsah válce z 727 na 779 cm3 (výkon zůstává a zvyšuje se kroutící moment)
- sytič karburátorů vyveden k přístrojové desce (doposud byl přímo na
karburátoru)
|
|
|
|
SR 43
|
1991
|
-
kompletně se změnily plasty (typický vzhled zůstává)
- nepatrně se změnil rám (sníženo sedlo z 900 na 860 mm)
- vyšší ochranný štítek
- nový design přístrojové desky
- zvětšil se průměr předního brzdového kotouče z 280 na 300 mm (nyní použit
plovoucí kotouč)
- zmenšena palivová nádrž z 29l na 24l (namísto dvoudílné nádrže použita
jednodílná)
- použit automatický dekompresor (pomocí elektromagnetu)
- namísto jednoho výfuku použity dva a přetlumič (výrazně se snížila hlučnost
na úkor hmotnosti)
- nově zamykání sedla + zamykání řízení přemístěno do spínací skříňky
- v motoru vylepšeno (zesíleno) převodové ozubení od startéru
|
|
|
|
1992
|
- zvětšuje
se průměr předních teleskopů z 41 na 43 mm (toto zesílení začíná Již koncem
roku 91)
|
|
|
|
1994
|
- výztuha
nádrže ve spodní části pomocí trubičky
- zesílen sekundární řetěz z DID 520VL-2 na DID 525VL-2
|
|
|
|
1996
|
- použit
jiný přední brzdič, s jiným označením (boss).
-přidán
ke karburátoru snímač polohy škrtící klapky
|
|
|
|
1999
|
- Bohužel
ukončena výroba
|
|
|
|
Je zajímavé, že se v české ani v československé republice žádný Big nikdy
oficiálně neprodal. Všechny Bigy u nás jsou dovoz. Většinou to byl dovoz Německo,
Švýcarsko, Rakousko, Itálie.
|