Vývoj

Vývoj

Vývoj od roku 1987 do roku 1999

Projděme si vývoj od bájného roku 1987 po součastnost…

(shromáždil Aldy, vypracoval Pája)

SR 41

1987

- první prototypy


     

1988

- spuštění výroby
- svým designem, jízdními vlastnostmi a spolehlivým motorem si získává mnoho příznivců (tato modelová řada s barevnými motory se vyráběla ještě začátkem roku 1989)


     

1989
(jaro)

- nová zadní kotoučová brzda namísto bubnu
- v hlavě řízení nové kuželíkové ložisko namísto kuličkového
- přepínač blinkrů vylepšen "stop tlačítkem"
- horní povrch sedla opatřen protiskluzovou vrstvou (v kombinaci dvou barev)


     

SR 42

1990

- zvětšen obsah válce z 727 na 779 cm3 (výkon zůstává a zvyšuje se kroutící moment)
- sytič karburátorů vyveden k přístrojové desce (doposud byl přímo na karburátoru)


     

SR 43

1991

- kompletně se změnily plasty (typický vzhled zůstává)
- nepatrně se změnil rám (sníženo sedlo z 900 na 860 mm)
- vyšší ochranný štítek
- nový design přístrojové desky
- zvětšil se průměr předního brzdového kotouče z 280 na 300 mm (nyní použit plovoucí kotouč)
- zmenšena palivová nádrž z 29l na 24l (namísto dvoudílné nádrže použita jednodílná)
- použit automatický dekompresor (pomocí elektromagnetu)
- namísto jednoho výfuku použity dva a přetlumič (výrazně se snížila hlučnost na úkor hmotnosti)
- nově zamykání sedla + zamykání řízení přemístěno do spínací skříňky
- v motoru vylepšeno (zesíleno) převodové ozubení od startéru


     

1992

- zvětšuje se průměr předních teleskopů z 41 na 43 mm (toto zesílení začíná Již koncem roku 91)


     

1994

- výztuha nádrže ve spodní části pomocí trubičky
- zesílen sekundární řetěz z DID 520VL-2 na DID 525VL-2


     

1996

- použit jiný přední brzdič, s jiným označením (boss).

-přidán ke karburátoru snímač polohy škrtící klapky


     

1999

- Bohužel ukončena výroba

     


Je zajímavé, že se v české ani v československé republice žádný Big nikdy oficiálně neprodal. Všechny Bigy u nás jsou dovoz. Většinou to byl dovoz Německo, Švýcarsko, Rakousko, Itálie.