Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma: rozvodák

Odp.:rozvodák 12 roků 9 měsíců zpět #12278

  • Hydron
  • Avatar uživatele Hydron
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 66
  • Karma: 2
Souhlasím s Vaškem, to že jsem kolikrát hledal závadu v jiné části motorky, než skutečně byla se mi už párkrát stalo, protože za jízdy se místo nepatřičného zvuku blbě určuje.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:rozvodák 12 roků 9 měsíců zpět #12301

  • McLada
  • Avatar uživatele McLada
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 14
  • Karma: 0
Tak jak jsem ted zjistil tak horní kladku na sekundáru vůbec nemám:blink: ...to se doladí , ale motor chrastí po zahřátí aji když stojím na místě je to pod víkem jak sou řetízky a pokaždý když sem dělal něco s vyvažovákem tak se to nějak změnilo,ted sem to na Aldyho radu našponoval na 12 n-m ale v manualu je 15-20...dám na radu zkušenějšího;) ... asi to nechám a uvidíme jak to dopadne,snad to nějak sedne
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:rozvodák 12 roků 9 měsíců zpět #12303

  • Aldy
  • Avatar uživatele Aldy
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • (nerad píšu:-)
  • Příspěvky: 283
  • Obdržená poděkování 12
  • Karma: 62
Jen pro upřesnění, v manuálu je 15 n-m. A já říkám, že je lepší mín.
ALDY z Turecka
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:rozvodák 12 roků 9 měsíců zpět #12305

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
pokud Ti to nedělá chybějící podložky na srarterovém soukolí.
Správný postup napnutí vyvažováku:
1,natočíš setrvák po směru otáčení motoru(proti hodinovým ručičkám) na značku na bloku motoru.Takový výstupek na karteru proti rysce na setrváku,ten výstupek je na vnitřní straně horní části karteru.

2.povolíš matku a šroubek na napínáku .
3. dva šrouby kladky.
4.podržíš kliku a na matku spodní vyvažovací hřídele nasadíš klíč a budeš jako povolovat těmi 15-2ONm,nebo jak píše Aldy na 12Nm.Neboj se je to dotažené na 40Nm.Jde o to natáhnout řetěz.

5.a při takto napnutém řetězu utahni šrouby kladky na těch 15-20Nm.Nejdříve ten zadní a pak přední.Při tom potřebuješ tři ruce nebo zaaretovanou kliku aby jsi mohl držet momenťák a zrovna utáhnout kladku.

6.lehce dotáhneš ten malej šrubek a zajistíš matkou.
A je to.:)
Tak snad Ti to pomůže.
Poslední úprava: 12 roků 9 měsíců zpět od Vasek_DR.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:rozvodák 12 roků 9 měsíců zpět #12312

  • radeki
  • Avatar uživatele radeki
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • bývalý bigař
  • Příspěvky: 341
  • Obdržená poděkování 9
  • Karma: 45
Jak se to tu probírá, schválně jsem se díval do českýho manuálu, a pro jistotu i do anglickýho originálu, ale tam jsem žádnou zmínku o tomhle způsobu napínání nenašel (teda nečet jsem ho od začátku do konce - řádek po řádku). Těch 15-20 Nm tam sice je, ale pouze jako hodnota pro utažení obou šroubů co drží napínák, ale ne jako hodnota napnutí řetězu. Takže čistě podle manuálu to vypadá že napnutí před utažením šroubů by mněla zajistit pružina napínáku. Nebo někdo ví kde se tahle hodnota napnutí vyvyžováku vzala, případně kde přesně se o tom v manuálu píše (strana) ?
Poslední úprava: 12 roků 9 měsíců zpět od radeki.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:rozvodák 12 roků 9 měsíců zpět #12314

  • Gek
  • Avatar uživatele Gek
  • OFFLINE
  • Moderator
  • Srdcem stále Bigař.
  • Příspěvky: 1931
  • Obdržená poděkování 64
  • Karma: 182
Tato hodnota je v manuálu a je tam i obrázek jak použít momentový klíč. Je potřeba levostranný momenťák a ten má málo kdo. Proto jsem vyvinul důmyslné utahování pomocí PET lahve, vody a metrové páky. Utahoval jsem na 15 Nm. Vaškův popis je správný.

Jo a bylo to v manuálu vzadu, jak byly dodatky k vývoji po jednotlivých letech.
Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici. :o)
A pamatujte !!! Festina lente !!!
Poslední úprava: 12 roků 9 měsíců zpět od Gek.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:rozvodák 12 roků 9 měsíců zpět #12316

  • radeki
  • Avatar uživatele radeki
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • bývalý bigař
  • Příspěvky: 341
  • Obdržená poděkování 9
  • Karma: 45
já jen jestli mi někdo poradí kde to v tom manuálu je, nebo jestli existuje víc verzí manuálu. V to mmým se píše tohle:

suzuki-dr-big-750.howto.cz/napinak.jpg

na straně 22 - údržba a seřizování.
Poslední úprava: 12 roků 9 měsíců zpět od radeki.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:rozvodák 12 roků 9 měsíců zpět #12317

  • Gek
  • Avatar uživatele Gek
  • OFFLINE
  • Moderator
  • Srdcem stále Bigař.
  • Příspěvky: 1931
  • Obdržená poděkování 64
  • Karma: 182
Pokud si pamatuji, bylo to jak jsem psal v doplňcích a myslím, že od roku 94.
Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici. :o)
A pamatujte !!! Festina lente !!!
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:rozvodák 12 roků 9 měsíců zpět #12318

  • radeki
  • Avatar uživatele radeki
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • bývalý bigař
  • Příspěvky: 341
  • Obdržená poděkování 9
  • Karma: 45
díky, už jsem to našel, tak nějak jsem netušil že vlastník 750 musí číst i návod pro 800 B)

suzuki-dr-big-750.howto.cz/napinak_vyvazovaku.jpg
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:rozvodák 12 roků 9 měsíců zpět #12319

  • Gek
  • Avatar uživatele Gek
  • OFFLINE
  • Moderator
  • Srdcem stále Bigař.
  • Příspěvky: 1931
  • Obdržená poděkování 64
  • Karma: 182
To netuším proč to tak je, ale i napínání asi prodělalo vývoj. Podstatné rozdíly v konstrukci nejsou. No a sekl jsem se jen o pár let.
Sedumsetpadesátkář ho číst nemusí, ale člověk se stále učí. :P
Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici. :o)
A pamatujte !!! Festina lente !!!
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:rozvodák 12 roků 9 měsíců zpět #12322

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
Snad jsem to napsal dost logicky,raději jsem to jěště upřesnil.
Kdo u práce přemýšlí a hlavně ví princip toho co opravuje,tak takto podrobný návod nepotřebuje.
Přece je jasné když povolím kladku a i šroub pružiny,tak se bez napnutí řetězu do tahu nemůže nic dít i kdybych kladku opět utáhl 30Hm.
Proto je to předpětí cca 15Nm vlevo na matce řetězového kola spodního vyvařováku která se normálně doprava utahuje 40Nm.
Jak píše Aldy podle jeho zkušenosti stačí toto předpětí jen 12Nm.

Pánové kolikrát musím číst montážní i demontážní návody i několikrát nebo od podobného stroje abych pochopil co autor přesně chce,hlavně když nevím přesnou činnost té které skupiny stroje.
Někdy si stejně voláme mechanici mezi sebou po celé republice,protože plno věcí jde udělat jednodušeji než je výrobcem doporučeno,ale jsou postupy které je potřeba striktně dodržet.
Příklad u jednoho motoru CNH je přesnej postup montáže rozvodů a vika popsanej v servisním Buletinu,protože originál návod nepočítal že se v průběhu výroby změní materiál a tvar gufera atd.
Je to běžné u všech výrobců čehokoliv.
Poslední úprava: 12 roků 9 měsíců zpět od Vasek_DR.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:rozvodák 12 roků 9 měsíců zpět #12327

  • Aldy
  • Avatar uživatele Aldy
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • (nerad píšu:-)
  • Příspěvky: 283
  • Obdržená poděkování 12
  • Karma: 62
Technika/ Technická data/ Aldyho rady :

Seřízení vyvažovacího řetízku - jak na to…

-demontujeme plastový kryt motoru a řadicí páku
- vypustíme motorový olej
- demontujeme levé víko motoru, opatrně budou se sypat hřídelky a kolečka 3+3 J + 2 podložky u SR43 na horním kolečku u startéru ( je to největší hodně zubaté kolečko do kterého přímo sedá pastorek starteru, z každé strany kolečka jedna podložka), pozor na kabely co jdou z víka motoru (lehce se častým odevíráním poškodí), víko někde pověsíme na háček na motorku - aby neviselo na kabeláži.
-otočíme klikovou hřídelí proti směru hodinových ručiček na značku na rotoru proti značce na karteru
-na napínáku povolíme matičku a stavěcí šroubek (klíč č. 8) a poté povolíme dva imbus šrouby M8
- podržíme klíčem klikovou hřídel proti pootočení a na matku předního vyvažovacího hřídele (dole) nasaďte momentový klíč a proti směru hod. ručiček nastavíme moment 15Nm (pružinka napínáku vymezí přesně Vůli řetízku) a druhá osoba dotáhne dva imbus šrouby M8 na napínáku
- dotáhneme stavěcí šroubek a zajistíme matičkou a je to !
- pokud máte na víku přilepené nepoškozené originál těsnění stačí očistit těsnění a karter motoru (očistit odmasti, namazat příslušným silikonem) a vše vrátit spět a dotáhnout všechny šrouby
- po nalití oleje (většinou nového, jak se má dělat…) můžeme natočit motor, pokud řetízek lehce šustí nebo není slyšet vůbec je vše OK, pokud i přes správný postup lehce rachotí, bude nejspíš už unavená pružinka napínáku nebo načaté kroužky řetízku („piting"), v obojím případě výměnu neoddalovat
ALDY z Turecka
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Vygenerováno za 0.619 sekund