Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma: Dr 750 a smrt motoru před dovolenou

Dr 750 a smrt motoru před dovolenou 12 roků 10 měsíců zpět #11960

  • petr0604
  • Avatar uživatele petr0604
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 244
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 25
Tak včera jsem měl kritický den...Byl jsem na projížďce a po ujetí cca 50 - 60 km najednou motor zhasnul. Žádná rána, prostě nic. Když jsem ho zkoušel znova natočit, tak se při startování ozývalo jen takové klepkání - a bylo jedno zda se zaplým dekompresorem a nebo bez.... Takže odtah. Sundal jsem levé víko stáhnul rotor z kliky a ejhle - vypadnul na mě cca 5 cm dlouhý kousek napínací rozvodové lišty. Řetěz na rozvodech úplně volný. Takže nějaký defekt napínáku nebo něco takového. Takže se v průběhu týdnu chystám sundat hlavu + válec, budu zjišťovat škody. Můj dotaz tedy zní, zda se dá sundat hlava a válec z motoru když je normálně v rámu? Biga mám cca 3 týdny, od koupě ujeto cca 1000km, bez problému. Samozřejmě nechci osočovat minulého majitele, Biga jsem kupoval s tím, že je to stará motorka (1988) a s generálkou jsem taky počítal - v zimě. :silly:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Dr 750 a smrt motoru před dovolenou 12 roků 10 měsíců zpět #11961

  • skoky
  • Avatar uživatele skoky
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • žiju abych jezdil,jezdím abych žil
  • Příspěvky: 147
  • Karma: 16
co se týče mě, tak jsem to zkoušel a hlavu s motorem v rámu nesundal:dry:
ale myslím, že možná pomůže jen povolit motor v rámu a natočením motoru to snad půjde;)
já to zas tak neřešil a vykopnul ho z rámu ven, páááč jsem se pustil do celkové GO;) ;)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Dr 750 a smrt motoru před dovolenou 12 roků 10 měsíců zpět #11962

  • Wyky
  • Avatar uživatele Wyky
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • Příspěvky: 512
  • Obdržená poděkování 16
  • Karma: 157
Hlavu sundáš i bez vyndání motoru, ale je to větší opruz. Válec už asi nee, ale to jsem nikdy nedělal. Nicméně bych doporučoval motor vyndat, je to jen pár šroubů navíc. Pokud se Ti to potkalo, tak nevím, jestli není lepší vyměnit kus za kus, pokud máš vymazaný č. motoru v techničáku. Vyjde to, pravděpodobně, i na podobný peníze.:dry: Jinak hodně štěstí při opravě. :)
DR-BIG 750S, 1989
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Dr 750 a smrt motoru před dovolenou 12 roků 10 měsíců zpět #11963

  • petr0604
  • Avatar uživatele petr0604
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 244
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 25
V TP není udělaný výmaz. Nicméně nechci jiný motor, chci opravit tento. Stejně jsem se chystal na GO jak jsem psal výše. Radši udělám GO stávajícího motoru, než kupovat další zralý na GO. Jsem zvědavý co objevím po sundání hlavy :cheer:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Dr 750 a smrt motoru před dovolenou 12 roků 10 měsíců zpět #11969

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
Lepší je motor vyndat z rámu je s ním pak daleko lepší manipulace,kór když hledáš příčinu poruchy.Na kontrolu olejového čerpadla musíš stejně půlit motor.Pokud takto starý motor má ještě původní čerpadlo tak ho zrovna kup nové.Já ho poskládal ze tří a žádnej šlágr to teda není.Maže to ale v té dolní hranici normy,ale taky mám všechny rozměry v motoru na spodní hranici,tedy těsně před výměnou.
Píst,čep,ojnice,válec,vačka,vahadla,ventily a vodítka vše je na hraně.:( :dry:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Dr 750 a smrt motoru před dovolenou 12 roků 10 měsíců zpět #11972

  • Sabaj750
  • Avatar uživatele Sabaj750
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • Příspěvky: 812
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 155
Jasně.Motor ven a udělat to již komplet.Levný to ale nebude,s tim je nutno počítat,ale zas na druhou stranu ti pak bude Big hodně dlouho sloužit.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Dr 750 a smrt motoru před dovolenou 12 roků 10 měsíců zpět #12014

  • petr0604
  • Avatar uživatele petr0604
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 244
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 25
Takže jsem dneska sundal viko ventilů, pak došlo na sundání hlavy. Stačil jeden pohled - oba dva výfukové ventily jsou kleplé :( Došlo k tomu zřejmě tím, že praskla vodící lišta rozvodového řetězu (ale ne ta u napínáku co na ni napínák tlačí, ale ta druhá). Vyndal jsem obě lišty z motoru, k nim mám dotaz: Obě dvě nesou známky stáří a únavy, plast popraskaný po povrchu, kraje lišt olámané...Mohla to být příčina toho, že jedna lišta nevydržela? K napínáku jsem se ještě nedostal, musím vyhodit motor z rámu na ponk :cheer:

Další dotaz zní, zda mám koupit ventily nové, popř. koupit starší dobré třeba od Aldyho. Vodící lišty bych taky pořídil starší, ale aby byly vpořádku...Dík za rady, odpovědi atakdále.... :P
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Dr 750 a smrt motoru před dovolenou 12 roků 10 měsíců zpět #12018

  • Béďa
  • Avatar uživatele Béďa
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • DR BIG 800, XT660Z Ténére, . . R 1200 GSA
  • Příspěvky: 910
  • Obdržená poděkování 34
  • Karma: 154
zalezi na penezich, ale ventily bych koupil urco nové..stejne pak musis udelat celou hlavu vcetne prebrouusení rovinosti, a hlavne nové guferka ventilů (vsechny 4 ks)
novej ventil origo v parts depot cca 1100 kč/ks výfuk a cca 750kc/ks sání, gufero origo cca 140,- kč/ks

u nas na Hané prace za udelaní hlavy 1000,- kč
(zabrousení ventilů, prebroušení - líznutí- hlavy na rovinost a kopletace a zkouska na tesnost)
dela to borec co dela motokrosové motory a hlavy aut...profi;)
Poslední úprava: 12 roků 10 měsíců zpět od Béďa.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Dr 750 a smrt motoru před dovolenou 12 roků 10 měsíců zpět #12019

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
Jak píše Béďa,raději vše nové i ty lišty,teda pokud Biga nechceš poslat dál.I tak ho prodáš s prodělkem.
Protože pokd vše neseženeš z jinak poškozených motorů,tak to jsou docela dardy.
Hlavně se podívej proč se ti to potkalo,nemáš-li poškozenej píst nebo hodně volné ojniční oko atd.Na to musí motor z rámu ven a válec dolů.
Udělat jen vršek a nezistit příčinu je dost riskantní,protože se vše může opakovat a budeš v tom opět za deset i daleko více.
U takto starých motorů já měřím vše protože většina už bývá těsně před GO. nejmlatší Big je dvanáctiletý,tak že už maj na to vyběhání nárok.

K tomu broušení hlavy,pokud nejsi vybaven,tak to ani ruční frezou neskoušej,ta si ani neškrtne.
Vše řeším odvozem do brusírny u nás cca 1200kč.,ale hlava je jak nová.
Nezapomeň na vodítka ventilů,ty je taky potřeba vyměnit zvláště po zadření ventilů.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Dr 750 a smrt motoru před dovolenou 12 roků 10 měsíců zpět #12020

  • petr0604
  • Avatar uživatele petr0604
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 244
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 25
Biga nechci prodat, to vím zcela určitě. Vždyť ho mám jen měsíc. Dneska vytáhnu motor z rámu a půjde dolů i válec. Pravděpodobně budu kupovat i pist a na válci nechávat dělat výbrus. Pist šel totiž slyšet, v dolní uvraťi jak se překlápí. Takže už bude taky hotový. Ty vodítka jsem ještě takhle unavené neviděl... A popraskané už vůbec ne. Koupím ty lišty a ventily s pistem a hurá na cesty. Hlavu samozřejmě nechám přebrousit. Ach jo mám to ale smůlu...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Dr 750 a smrt motoru před dovolenou 12 roků 10 měsíců zpět #12022

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
Tak Ti držím pěsti,ať se Ti to povede a užiješ si mnoho šťastných kilometrů s Bigem.
To víš už to jiné nebude,všechny koupě takto starých motorek je sázka do loterie.Nezapomeň že tohle je motorka s kterou si užiješ i daleko méně kilometrů více než na jiných daleko výkonnějších strojích.
Tím je taky zranitelnější,časté pády "kolem nohy "a tím běh motoru bez oleje je podle mého nejčastějším problémem poruch našeho stroje,když má výše uvedené problémy a přesto málo najeto.
To víš s Varanem nebo GS-kem po loukách kolem domu asi často jezdit nebudeš,když to Big tě k tomu přímo vybízí.:cheer:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Dr 750 a smrt motoru před dovolenou 12 roků 10 měsíců zpět #12033

  • petr0604
  • Avatar uživatele petr0604
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 244
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 25
Tak jsem včera vyndal motor z rámu. Máte pravdu, je to pár šroubů a manipulace je o dost lepší. Ventily v hlavě KO všechny. Vačka a vahadla jako nové. Vodítka řetězu po smrti. Celý motor se potkal z důvodu prasknutí pružinky v napínáku. Jde pružinka nahradit? Třeba tlačnou pružinou? Řešil někdo? Mám strach koupit napínák a pak aby se to neopakovalo...I když tenhle měl defekt asi kvůli stáří.... Díky za rady a vaše zkušenosti kluci. :)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Dr 750 a smrt motoru před dovolenou 12 roků 10 měsíců zpět #12034

  • skoky
  • Avatar uživatele skoky
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • žiju abych jezdil,jezdím abych žil
  • Příspěvky: 147
  • Karma: 16
jestli ti to pomůže, tak v partsdepotu celý napínák stojí cca1960,-kč a měl bys klid;)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Dr 750 a smrt motoru před dovolenou 12 roků 10 měsíců zpět #12120

  • petr0604
  • Avatar uživatele petr0604
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 244
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 25
Tak dneska jsem objednal za 14 tisíc dílů. Pist s kroužky, čep, vodítka rozvodového řetězu, napínák rozvodů, ventily a olejové čerpadlo. Při půlení motoru kvůli pumpě jsem zjistil přesazené vyvažováky vůči klikovce nejmíň o 2 zuby. A to sem si říkal jak je ten motor krásně klidný. Čerpadlo už něco pamatovalo, tak jsem ho vzal taky. Vše kupuju nové. Měřili jsme pist a ten je úplně v pořádku. Jen válec má deformace takže jsem ho objednal nový (pist). Bude se dělat i výbrus.
Poslední úprava: 12 roků 10 měsíců zpět od petr0604. Důvod: chybička se vloudila
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Dr 750 a smrt motoru před dovolenou 12 roků 9 měsíců zpět #12459

  • petr0604
  • Avatar uživatele petr0604
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 244
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 25
Tak už mám motor spůlený, olejové čerpadlo nové. Při nasazování válce jsem zjistil, že mám stržený závit. Jedná se o díru kam se šroubuje imbus do bloku (přední šroub, délka tak 13cm...). Takže budu řešit opravnou sadu, pravděpodobně helicoil...A pak hurá do rámu. Hlava na motoru byla červená?! takže jsem ji přestříkal do černého matu, stará barva nešla zaboha ničím sundat...Pak podám další info.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Vygenerováno za 0.823 sekund