Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Nerovnoměrný chod motoru (vyřešeno-ojnice)

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vím, je to jednoválec) ? 12 roků 7 měsíců zpět #13079

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
To byla chyba se domnívat, že nesouměrné zadělání ventilů nic neříká:silly: .Ovšem, člověk se může chlácholit, že gufero...

Jooo, Když je blbá hlava, trpí celý motoor!B)
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 12 roků 7 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vím, je to jednoválec) ? 12 roků 7 měsíců zpět #13080

  • petr0604
  • Avatar uživatele petr0604
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 244
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 25
No jó člověk se furt učí... Takže tvůj názor je, že hlavá je prasklá někde nad sacím ventilem? Já už si to myslím taky. Ovšem měl jsem za to, že ventily zabrušoval odborník a že si všimnul puklé hlavy :-( Já už se z toho motoru asi PO . . . U Takže budu shánět hlavu pokud máte stejný názor, že je puklá nad ventilem...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vím, je to jednoválec) ? 12 roků 7 měsíců zpět #13081

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
Nejdřív ji sundej a koukej... pak se poptej kolik koštuje jiná nebo případná oprava této, ano, chybama se člověk učí. Ne každý, kdo dělá hlavy, dělá tlakovou zkoušku... Tak Tě to bude stát o nějakou pětku víc, ale pak budeš mít klid:) .
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 12 roků 7 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vím, je to jednoválec) ? 12 roků 7 měsíců zpět #13083

  • vlasta
  • Avatar uživatele vlasta
čus Petr.Bude se ti to zdát nepravděpodobný a ostatním taky ale nech udělat a nebo vymněň kliku,je vyběhaná ojnice v uložení nebo hnutá a ti tlačí píst k jedný straně,jestli chceš mít jistotu sundej hlavu,motor nech nalitej olejem,napoj ho na vrtačku z boku u setrváku,tlak oleje co jde do chladiče hod do válce kde se púvodně vrací a spusť to,do minuty se ti zaleje vršek pístu olejem,určitě z tý strany kde odchází svíčka,a to si vem že se ti to stane u toček vrtačky která dělá třeba jen 500 ot.Chyba je v klice,máš li píst,kroužky a brus ok.čus;)
Poslední úprava: 12 roků 7 měsíců zpět od vlasta.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vím, je to jednoválec) ? 12 roků 7 měsíců zpět #13084

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
Teoreticky,to co píše Vlasta,se může dít. Ale-píst by musel mít po okraji válce už i okem viditelnou rozdílnou vůli jak ke stěně válce tak i k ploše, co se stýká s hlavou. NO NEVÍM. Jedná se o setiny či desetiny mm. To by mělo jít změřit. Tento případ bych typoval u vyběhaného motoru a ne po výbrusu, kdy jakákoliv ovalita válce je vyloučena.

A taky jen jeden ventil od oleje:( ??
( Už jsem viděl motory, co baští olej, co měly v háji ojnice, pístní kroužky byly oválné, tam to nestíhalo stírat stěnu válce...)
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 12 roků 7 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vím, je to jednoválec) ? 12 roků 7 měsíců zpět #13085

  • vesnican
  • Avatar uživatele vesnican
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 82
  • Karma: 4
Jaka vrtakcka? Muze Makita?Mam problem s connect crankshaft a jaka smer rotation?
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vím, je to jednoválec) ? 12 roků 7 měsíců zpět #13086

  • petr0604
  • Avatar uživatele petr0604
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 244
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 25
Vlasta: nemyslíš si, že by byly od oleje víc než 1 ventil? A hlavně na tom sacim je to pekne rozložené ta mastnota.... Spíš mi přijde že motor už saje směs benzínu s olejem. A nebylo by to vidět na starém pistu kdyby byla hnuta ojnice? Ten byl krásný, jen válec vytahany ve apod. Každopádně ti děkuju za tvůj podnět Vlasto. Každý nápad pomůže.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vím, je to jednoválec) ? 12 roků 7 měsíců zpět #13088

  • vlasta
  • Avatar uživatele vlasta
petře,takhle jsme se zlobily s jedním motorem 2 roky,pořád do kola,kontroly hlav,kupě jiný zase repase a když říkám zlobily tak tím nemyslím dvě rozebrání motoru,byl to nákup tří jinjech hlav,několik pístú výbrúsú a kroužkú,kámoš v tom utopil asi 50 tisíc,pak se provalio tohle,nyní přišel další motor k Tomáši Uhrovi kterej nereagoval na běžnou go,choval se taky takhle no a zas klika,na hlavu úplně zapomeň,tu snad ještě nikdo prasklou nemněl,max podpálený ventily,ani gufírka ti neudělaj moc velkou zmněnu ve žraní oleje,vždy je problém válec,píst s kruhy no a když né tohle tak klika,s tou vrtačkou to skus a dej vědět,směr otáčení je jasnej,do předu že jo.vyndej jen rozvodák at se neplete,uprav nějak vořech 17 at jde na vrtačku no a at múže olej padat zpátky,nic složitýho.čus
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vím, je to jednoválec) ? 12 roků 7 měsíců zpět #13090

  • Gek
  • Avatar uživatele Gek
  • OFFLINE
  • Moderator
  • Srdcem stále Bigař.
  • Příspěvky: 1931
  • Obdržená poděkování 64
  • Karma: 182
Vlasto a nebylo by to vidět na válci ?? Neměl by viditelnou plošku neošúchanou ??
Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici. :o)
A pamatujte !!! Festina lente !!!
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vím, je to jednoválec) ? 12 roků 7 měsíců zpět #13091

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
Viditelná ploška neošúchaná- Was ist das?:blink:
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 12 roků 7 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vím, je to jednoválec) ? 12 roků 7 měsíců zpět #13092

  • Gek
  • Avatar uživatele Gek
  • OFFLINE
  • Moderator
  • Srdcem stále Bigař.
  • Příspěvky: 1931
  • Obdržená poděkování 64
  • Karma: 182
Podle toho, jak píše Vlasta, by musel píst mít někde větší vůli a tím pádem by nebyl válec po celém obvodu hezky vyšubraný. Někde by to muselo být vidět. Nebo ne ?? Proto jsem si psal o vysvětlení. Třeba to blbě chápu, jak to Vlasta popsal. Neříkám, že to tak nemusí být, nikdy jsem to neslyšel, ale pravda je, že jsem motory moc nedělal. Tedy proto se ptám. Kdo se ptá, ten se dozví.
Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici. :o)
A pamatujte !!! Festina lente !!!
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vím, je to jednoválec) ? 12 roků 7 měsíců zpět #13093

  • petr0604
  • Avatar uživatele petr0604
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 244
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 25
No já mám taky za to, že by to šlo vidět minimálně na starém pístu. Ojnice je jak z Tatry :-) Ale nevylučuju ani tuhle možnost, i když se mi zdá téměř nepravděpodobná. Já se teda přikláním asi více k prasklé hlavě/vodítku ventilu. Ono to jde i vidět, že je ten ventil kolem dokola v sedle oblemcany olejem. A ta zanášející svíčka je přímo proti tomuhle ventilu.

Já v něm nemít tolik peněz narvaných a nebýt to srdeční záležitost (což je, páč jen "magor" by tak sypal do staré motorky :-D) tak už letí ze skály. Ale já ho mám fakt rád (Jak Bohuš Irénku). B)


Edit: A ještě jeden poznatek: Když jsem zastartoval a vytahnul svíčku tak byla hned polita olejem...(asi byl sací ventil při odstavení motorky zrovna uzavřený). Pravděpodobně to proteče nad ventil když je to odstavené a při startu to přímo do spalovacího prostoru vteče.
Poslední úprava: 12 roků 7 měsíců zpět od petr0604.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vím, je to jednoválec) ? 12 roků 6 měsíců zpět #13112

  • petr0604
  • Avatar uživatele petr0604
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 244
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 25
Ahoj pánové, tak jsem si v pátek večer dal opět rozborku - sundání hlavy. Ventily úplně suché, tam problém není určitě. Ale v závitu té pravé svíčky byl olej (i na závitu svíčky) a jsou tam nějaké trhliny vidět (ale celkem špatně viditelné). Setkali jste se někdy že by to puklo v závitu? Ono totiž vedle tohodle závitu je kanál v kterém je olej z vačky, ten kanál je slepý. Takže to tudy přicucává. Ventily teda úplně suché, všechny 4.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vím, je to jednoválec) ? 12 roků 6 měsíců zpět #13114

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
Zvláštní úkaz,ale jak vidíši tak může být.Jsi prostě první.
Teď Ti nezbývá než vymyslet čím to zalepit nebo zavařit.Pro futro tam moc místa není,tak to může být prekérka i když v dnešní době kdo to umí zalepí vše.:)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Nerovnoměrný chod motoru (vím, je to jednoválec) ? 12 roků 5 měsíců zpět #13470

  • petr0604
  • Avatar uživatele petr0604
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • Příspěvky: 244
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 25
Tak se opět po delší době trošku rozepíšu... Koupil jsem u Aldyho hlavu na biga, dal nové těsnění, vše překontroloval. Zkoušel jsem i rovinnost dosedací plochy válce - OK (horní, kde dosedá hlava). Hlava je přebroušená, naskládaly se ventily a guferka. Zajímavé je, že jedno na sacím ventilu bylo rozbité, bylo kupováno při GO nové....Takže se opět dalo nové a frčíme dál. Vše jsem v maximální možné míře zkontroloval. Poté jsem motor složil a po ujetí cca 100km vytáhnul levou svíčku a výsledek zase stejný, zapečená od oleje.... Napadá vás ještě na co se podívat?

Shrnu tedy fakta:
- válec po výbrusu
- 1x původní hlava, přebroušená; 1x druhá hlava přebroušená
- nové všechny ventily
- nové gufera ventilů
- nový píst
- nové pístní kroužky
- nové těsnění pod hlavou
- nové zapalování Ignitech + kontrola cívek + nové svíčky předepsané hodnoty
- karburátory seřízeny, startuje jak za tepla tak za studena skvěle startuje a taky pěkně jede. Spotřeba paliva v normě. Filtr vzduchu nový.

Pořád jsem tam kde jsem byl. Hrůza peněz utracených a motorka stále zlobí...Abych jen nebrblal tak jsem si udělal radost a pořídil nové padací rámy. Ale co z toho, když se musím vrtat v motoru a nemůžu je tam dát....
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.223 sekund