ad.1 - nejsem od Prahy, nevím.
ad.2 - selským rozumem mi z rovnice Prodloužená zadní kyvka vychází několik věcí a to především celkově delší rozvor kol a větší páka na pružinu zadního centrálu...z čehož odvozuju topornější zatáčení díky delšímu rozvoru (zase pravda větší stabilita při jízdě rovně, ta je ale podle mě u BIGa dostačující) a též snížení progresivity už tak dost měkkého zadku BIGa, takže si prdel pod zatížením sedne ještě víc.
Další, i když míň důležitým aspektem prodloužené zadní kyvky bude její snížená boční tuhost, zadní kolo bude pod prdelí cítit jakoby při náklonu motorky více plavat do boku, ujíždět do strany. Z toho může plynout vyšší pocit nejistoty ze zadního kola při onom náklonu, hlavně teda asi při vyšším zatížení zadku moto.
Jinými slovy, nevidím jediný důvod proč to dělat, vůbec tomu nerozumím, pokud se v něčem pletu tak prosím někoho o vysvětlení výhod prodloužené zadní kyvky.
Jedinou výhodu vidím ve výjezdu do kopce, prudkého kopce, moto bude mít s delší zadní kyvkou menší tendenci se stavět na zadní.
Tolik můj názor.