Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Výměna řetězu vyvažovacího hřídele

Výměna řetězu vyvažovacího hřídele 9 roků 2 měsíců zpět #21409

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
Ten ozubenej převod je sice "jednoduší",ale není pružný,je hlučný a je tam problém ještě s axialními tlaky na ložiska,protože musíš použít šikmé ozubení,právě kvůli té větší hlučnosti.
Konstrukce motorů není vůbec žádná legrace,ale u Biga to asi udělali dobře protože je na ně spolehnutí i po 25letech provozu.Věřím tomu že s tím nikdo nepočítal,že tak dlouho se bude Big provozovat.
Řetízek vydrží přes 60000km a kdo je na motor hodnej tak i 100000km.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Výměna řetězu vyvažovacího hřídele 9 roků 2 měsíců zpět #21458

  • amos
  • Avatar uživatele amos
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 45
  • Karma: 0
Máš pravdu s tou hlučnosťou a ozubením aj s tou axiálnou silou na ložiskách, ale u iných strojov to problém nebol a tu to tak proste poriešili. Ložiska čo sú tam použité majú určite pomerne vysokú výdrž aj pri axiálnom zaťažení, ktoré tam vzniká (nie moc veľké myslím) a ak aj ano tak by som použil o radu vyžšie ložiská. Ja chcem len povedať, že mne sa nepáči to, že musím demontovať veko od elektriky a šponovať niečo ručne po dajme tomu 8000 km záleží kto ako jazdí. Keby sa to vyriešilo napríklad tak, že by bola na veku ešte skrutka(y) ako ku skrutke klukoveho hriadeľa, ktorú(é) keď dám dolu tak by som mal prístup k tým imbusom čo držia práve ten šponovák. Naň by som inak použil trocha silnejšiu pružinu na samodošponovanie a zasa by sa iba utiahli imbusové skrutky(ten poisťovací malý šrobyk je tam asi aj tak na nič ak sa imbusáky uťiahnú tak ako majú). Takto by sa nemuselo stále zhadzovať to veko motora, to je podľa mňa to najväčšie mínus inak by to bol a teda aj je skvelý motor. Alebo silnejšiu retiazku a hydraulický, či pružinový samošponovák.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Výměna řetězu vyvažovacího hřídele 9 roků 2 měsíců zpět #21459

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
To máš pravdu,ale vymysleli to takhle a Big je tímto specifickej,v jeho době bylo pár motocyklů,kterým kses nemusel podívat pod viko motoru za celou životnost,ale při údržbě nebo demontáži baterie jsi musel půl motorky rozebrat.
Taky jsem si říkával že bych to zkonstruoval jinač,ale jsem s tím smířen.
Já za celou dobu co Biga a Bigy mám,tak řetízky kontroluji jednou za rok(dnes za dva roky),což bývá po 10 až 12-tisících a věšinou povolím kladku,opravdu lehce pootočím proti směru otáčení spodním vyvažovákem a zase dotáhnu kladku a frčím dál. :)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.147 sekund