Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Zaslepená skrutka bohatosti zmesi

Zaslepená skrutka bohatosti zmesi 9 roků 5 měsíců zpět #20669

  • Rado74
  • Avatar uživatele Rado74
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 95
  • Karma: 3
Ahojte. tak včera som sa dostal konečne k mojim karburátorom, po naštudovaní návodu na rozborku a zborku som ich presne podľa návodu rozobral, vyčistil a poskladal. Zarazilo ma však to, že na mojich karburátoroch sú zaslepené otvory kde sa nachádza skrutka bohatosti zmesi, ktorú som chcel taktiež odkontrolovať. V týchto otvoroch sa nachádzajú normálne mosadzné záslepky, ktoré nie je možné vybrať. Mám to chápať ako fixné nastavenie karburátorov od výrobcu? Zatial som sa s týmto nestretol. Príčinou kontroly karburátorov bol problém s chodom motora. Big naštartoval na sitič v pohode, ale len v tedy ak som mu mechanicky ubral úplne volnobeh. Po chvíli chodu motora začali otáčky motora klesať a udržal som ho pri chode len ak som mu mechanicky pridával na volnobehu, čo však spôsobilo, že následne po zohriati motora , otáčky sa vyšplhali asi na 3000 otáčok. Po upravení otáčok za tepla smerom dole na požadovanú hodnotu, otáčky držali, motor startoval a išiel v poriadku. Pripadá mi to ako keby po zohriati motora dochádzalo k prisávaniu falošného vzduchu do karburátora. Karbce boli v poriadku až na hladiny a nejaký bordel. Všimol som si , že pri kľudovej polohe oboch karburátorov je jedna vzduchová klapka zatvorená a jedna mierne pootvorená. Nie sú nastavené v rovnakých polohách. Je to možná príčina? Dakujem za všetky rady.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zaslepená skrutka bohatosti zmesi 9 roků 5 měsíců zpět #20670

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
Nastavení bohatosti směsy je důležité pro plynulý volnoběh, po těch letech už si zaslouží přenastavit. Otvory u šroubků bohatosti jsou zaslepeny od výrobce, nutno opatrně menším vrtáčkem odvrtat a potom třeba zašoubovat samořezný šroubek a ucpávku vytáhnout jak špunt z lahve.
Nepíšeš, zda jsi dal po čištění všude nové O-kroužky. Škrtící klapky by měli být nastaveny stejně, ale nemyslím, že by tento problém dělaly. Zkontroluj i hadičku podtlaku od levého karbce k čerpadlu, zda těsní...a taky každý motor pořebuje jinak prohřát, aby udržel správný volnoběh.
Většina problému s nastavením hladin a volnoběhu-bohatosti směsi bývá po čistění karbců ;)
Edit: máš 750 nebo 800? Aby si u 750 nebo u 800 ročník 90, neprohodil klece z plovákama (tryska sytiče)
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 9 roků 5 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Rado74

Zaslepená skrutka bohatosti zmesi 9 roků 5 měsíců zpět #20671

  • Rado74
  • Avatar uživatele Rado74
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 95
  • Karma: 3
ok, skontrolujem a dám vedieť, inak tie tesniace gumičky som všetky vymenil
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zaslepená skrutka bohatosti zmesi 9 roků 5 měsíců zpět #20672

  • DAKAR82
  • Avatar uživatele DAKAR82
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • SUZUKI DR 800S BIG, r. v. 91
  • Příspěvky: 305
  • Obdržená poděkování 4
  • Karma: 3
Tome, jak jsi to myslel s tím prohozením klecí s plováky? Já mám v jedné komoře celoplastový celek, tedy klec je v jednom kuse s vodítkem pístku, vše tedy v plastu, plovák samozřejmě plastový.
Klec v druhé komoře je samozřejmě taky plastová ale vodítko pístku je kovové a není v jednom kuse s klecí plováku. Plovák totožný.
Když jsem seřizoval karbce, je dost možné že jsem ty klece prohodil, to je špatně?
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zaslepená skrutka bohatosti zmesi 9 roků 5 měsíců zpět #20673

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
Ty máš plasťáka(91-) to se vztahuje na starší modely, kde je jinak řešen sytič, tryska je zabudovaná v tý plastový trubičce klece plováku...
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zaslepená skrutka bohatosti zmesi 9 roků 5 měsíců zpět #20674

  • DAKAR82
  • Avatar uživatele DAKAR82
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • SUZUKI DR 800S BIG, r. v. 91
  • Příspěvky: 305
  • Obdržená poděkování 4
  • Karma: 3
Ahaa, já si říkal, že by to mělo být jedno, já tam trysky takhle nemám, jak pravíš. Díky, zase jsem o fousek znalejší.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zaslepená skrutka bohatosti zmesi 9 roků 5 měsíců zpět #20675

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
je hodně rozdílů v karbcích, "i á" se učím :)
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zaslepená skrutka bohatosti zmesi 9 roků 5 měsíců zpět #20676

  • Rado74
  • Avatar uživatele Rado74
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 95
  • Karma: 3
Tak to by som chcel aj ja vedieť, či je to 750 alebo 800. Papierovo je to 800 sr42a. Ale ked som pozeral tie jednotlivé modely, nezdá sa mi to. Mám dva viká nádrže, výška sedadla nejakých 890mm, sitič na karburátore, zadná brzda bubon, na riaditkách je dekompresor manuálny a má to už aj vypínač smeroviek, myslím to tlačítko 750 nemali. Ako si myslel vymeniť plaváky. V ľavom karburátore je v plavákovej komore tenká medená rúrka, ktorá vedie hore na sitič a aj tú som prefúkol, je OK. Nevidel som nejaké rozdiely medzi komorami a plavákmi, až na túto rúrku sitiča.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zaslepená skrutka bohatosti zmesi 9 roků 5 měsíců zpět #20677

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
Jak to všechno píšeš, to odpovídá osmikilu ročník 90, až na tu zadní bubnovou brzdu. Jední se mi o trysku(mosazný váleček s dirkou), která je uvnitř té šikmo seřízlé plastové trubičky, která je součástí držáku plováků. Plováky komplet lze nevědomě zaměnit, ale tato musí být v karbci se sytičem-levým...
suzuki-dr-big-750.howto.cz/mikuniBST33.php měl by si mít tento typ karbeců... a počítej, že tak starý stroj každý vylepšil či zmrvil díly "co dům dal" ;)
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 9 roků 5 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zaslepená skrutka bohatosti zmesi 9 roků 5 měsíců zpět #20678

  • Rado74
  • Avatar uživatele Rado74
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 95
  • Karma: 3
presne mám také karburátory, ale mosadzný krúžok som si nevšimol, myslíš v tejto časti plaváku?
plavak.jpg
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zaslepená skrutka bohatosti zmesi 9 roků 5 měsíců zpět #20679

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
Áno, tam by to mělo být, redukuje to přítok paliva do té sytičové mosazné trubičky ;)
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zaslepená skrutka bohatosti zmesi 9 roků 5 měsíců zpět #20680

  • Rado74
  • Avatar uživatele Rado74
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 95
  • Karma: 3
idem to pozriet
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zaslepená skrutka bohatosti zmesi 9 roků 5 měsíců zpět #20682

  • Rado74
  • Avatar uživatele Rado74
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 95
  • Karma: 3
Tak som to prezrel, tie plavaky v oboch komorach su rovnake, s otvormi v tej zosikmenej časti, ale ani v jednom nie je žiadne puzdro, je tam jednoducho diera. Tie záslepky som vytiahol a naozaj tam boli tie skrutky. Oba mali po 2 a ³/⁴ otacky. Vymenil som aj gumene tesnenia. Nasiel som vsak inu zavadu, prepaleny air box nad kolenom vyfuku. Muselo tym otvorom dobre potiahnut bordelu.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zaslepená skrutka bohatosti zmesi 9 roků 5 měsíců zpět #20683

  • DAKAR82
  • Avatar uživatele DAKAR82
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • SUZUKI DR 800S BIG, r. v. 91
  • Příspěvky: 305
  • Obdržená poděkování 4
  • Karma: 3
...a "potiahnúť" taky ten falešný luft, pak to mohlo tak haprovat jak jsi popsal výše.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zaslepená skrutka bohatosti zmesi 9 roků 5 měsíců zpět #20686

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
...to není falešný luft, ten vznikne mezi karbcem a válcem pjece :blink: , tam tudy to mohlo nasávat bordel a horký vzduch, který by mohl ovlivnit poměr směsi a tím trochu ovlivnit počet otáček volnoběhu, ale to by bylo zanedbatelný, si teda myslím :whistle:

To,že tam chybí ta zužovací tryska průtoku paliva, to už mohl někdo před Tebou vyměnit nebo věkem vypadla, tryska samotného sytiče je ta titěrná trubička, stejně je to jen pro okruh sytiče, pokud to jeho jehla uzavře, dále to nemá na otáčky vliv. Oni to tam Japončíci pro nic za nic nedali, podle mého ta zužovací tryska je tam asi kvůli regulaci množství či rychlosti průtoku. Mohu se mýlit...
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 9 roků 5 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.244 sekund