Koukam jak trubka kam jsem toto vlákno založil:blush:
Jinač na dotaz proč čerpadlo měním odpověď najdeš v odkazu.
Původně jsem rozdělal motor kvůli poškozenému ložisku hnací hřídele převodovky.
Co mě čekalo po demontáži více jak 130000km motoru bylo sice překvapivě dobré,hlavně vačka a klikovka jsou dost v normě.Horší to však bylo se všemi ložisky.I kola převodovky a vidličky jsou dost dobrém stavu,měnil jsem jen pětkové soukolí.
Včera jsem dal všechny díly do kupy,ale ještě mě napadlo zkontrolovat olejové čerpadlo i když dle všech opotřebení motoru nic nenasvědčovalo o jeho nějaké chybě.
Mou chybou bylo jen to že jsem před demontáží motoru nezměřil tlak oleje.
Co jsem však viděl včera po demontáži čerpadla nevypadalo nijak pěkně.
Podobně opotřebované čerpadlo(stejný typ,ale jen o dost větší)nám před rokem u jednoho motoru traktoru zamotalo řádně hlavu.Počítač jednou za čas signalizoval chybu mazání(nízký tlak v sistému).Při tom na obrazovce ani v parametrech motoru při zapojené diagnostice jsme tento pokles tlaku nezaznamenali,jen v historií nebo najednou naskočilo chybové hlášení a nutnost zastavit motor.Měnili jsme ŘJ,všechna čidla,proměřovali kabeláž CanBusy,až jsme se pustili do demontáže motoru což se nám u téměř nového stroje moc nechtělo.Výsledek byl podobně opotřebované čerpadlo jak u mého Bigu.Po výměně čerpadla problémy přestali a motor chodí do dnes bez jediného problému.
U Biga je problém že není motor chráněn žádnou signalizací a měření tlaku oleje musí provádět,přes měřák napojenej na pravé straně motoru,což by při provozu bylo dost na ráně.
Mají to asi dost předimenzované jak říká Aldy,ale mě se nějak nechce tomu mému čerpadlu věřit.Hlavně se mi nechce po zjištění problémů s mazáním znovu demontovat motor.A čerpadlo jinač než v motoru neodzkouším a stolici na jeho změření nemám a pochybuji že by to někdy někdo dělal vzhledem k jeho ceně 106Euro.