Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Karburátory

Karburátory 4 roků 5 měsíců zpět #27374

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
...příště už je měnit nebudeš... :laugh:
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Karburátory 4 roků 5 měsíců zpět #27376

  • Antoci
  • Avatar uživatele Antoci
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 48
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 3
Ahoj Chlapi
"Trpělivost, ještě tak 50krát a snad se to povede..."
Tak tahle Tombusova věta, kterou tady napsal mi dávala víru, že se to snad povede, protože to, co jsem zažil při nastavení hladin, to bych už nechtěl nikdy absolvovat. Nejdřív jsem to tady pročetl od shora dolů a nahoru, takže jsem věděl, že to asi není prča. Koupil jsem origo ventilky, vyměnil za staré + nové "O" kroužky,ventilky měly náznak kroužku na dosedací ploše kužílku, na plovácích nastavil oněch 14,6 mm, zadekloval, napustil a hladiny byly nad. Ale v klidu no, tak jsem to rozebral znovu, znovu a znovu....potom ok tak 15x měřeno a furt to drželo a pak to najednou zase začalo haprovat. Dělal jsem to středu a čtvrtek, měl jsem čas, ale až ve čvrtek to bylo po každém napuštění a vypuštění stejné. Drželo to i po poklepání, naklonění do stran. Tak jsem to nechal přes noc, ráno dobrý, tak jsem to testnul ještě dopoledne a furt ok. Tak jsem to dal do Biga, nandal bandasku, nalil asi 10 litrů, ať to tlačí, protože v tom stojanu, co jsem si udělal jsem tam měl 3 deci. Povolil jsem šroubek na hladiny na levém a vylítlo to 1,5 cm nad dělící rovinu. Obestřely mě mrákoty. Dva dny práce v hajzlu. Povolil jsem pravou stranu a ok. Mezitím utekla bublina na levé straně, kterou jsem asi neviděl přes kohout a taky ok viz foto. Dnes jsem v zaměstnání, takže zítra to ještě přeměřím jednou a snad dobrý.
Tímto chci také poděkovat všem zúčastněným, kteří mi tady dávali rady, protože i když mi tak nějak bylo tušil, co mám asi dělat, tak to spíš bylo na morál a trpělivost. Večer to vrčelo a zítra má být bez deště, tak to chci samozřejmě prubnout.
Takže:
1. lehce vzlínal levý karb a z vypouštěcí hadičky při otevřeném benzínu to odkapávalo - výměna ventilků a zatím OK (jak na centrálu, tak policajtu)
2. vysoká pravá hladina - srovnáno
3. prskání do výfuku při brzdění motorem - zítra se uvidí
4. nastavení bohatosti směsi bylo nastaveno na 1,5 otáčky a nebyl s tím problém, tak jsem to zatím nechal, akorát nevín, jestlise to šteluje na obou, nebo jenom jeden, a když tak který ??? Big 1996 - SR43 )
Jinak možná budu za blázna, když to všichni dávají do svěráku, ale udělal jsem si takový přípravek viz foto (obrázky mi nejdou otočit) a fakt to posloužilo. Boční rovina na vodováhu ve svěráku na furt a předozadní na šroub. Je to přesný. Akorát se musel trochu zklepnout pant, by se v něm vymezila vůle. Foto přikládám.
Tak držte palce, ať zítra nemám pod Bigem louži. To bych si a si taky už ustřík :)
ahoj Antoci
Přílohy:
Poslední úprava: 4 roků 5 měsíců zpět od Antoci.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Karburátory 4 roků 5 měsíců zpět #27377

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
jo, jen trpělivost Tě dovede do cíle :laugh: ... nepospíchej s ukvapenými závěry, nové ventilky se musí zprovoznit sami v benzinové lázni, klidně jemně poklepej karbce kladívkem z boku, ať si to tam vše sedne , je jen možné, že při montáži do motorky se to tam trochu pomotalo, klícky a plováky, tak uvidíš, pokud to do týdne bude v pořádku, tak je to na věky ;)
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Karburátory 4 roků 5 měsíců zpět #27378

  • Antoci
  • Avatar uživatele Antoci
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 48
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 3
Jo Tome, máš svatou pravdu s tou trpělivostí, protože jinak by to asi špatně dopadlo. Jinak ventilky jsem měl 4 dny ve sklenici s benzínem, zítra to bude třetí den v karburátoru, sečteno 7 dní, to je týden, jak píšeš, tzn .....no ani to radši psát nebudu :) že by to tím pádem mělo být na věky.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Karburátory 4 roků 5 měsíců zpět #27379

  • Antoci
  • Avatar uživatele Antoci
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 48
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 3
Ahojte.
Tak jsem dneska ještě zkontroloval hladiny a vyjel to zkusit. jen tak bez plastů, by byl lepší přístup pod nádrž, kdyby. A bylo kdyby. Nastartovalo to na druhé otočení, vypnu sytič a jedu po vsi. Když se to zahřálo, najel sem na hlavní a trochu to rozjel, resp. jsem to chtěl rozjet, ale jakmile jsem chtěl přidat na trojku, čtyřku tak to kolem 3000 otáček jelo stylem, že kdyby to byl dvouvál, který jede jen na jeden válec. Teprve když se dal skoro plný, tak se to urvalo a jelo to jak střelený, jakmile se ubralo a spadlo, zas tak 60 procent. Volnoběh to drželo, startovalo normálně, akorát tohle. Vyndal jsem svíčky a protože jsem nedávno bojoval ze zcela černýma, tak tyhle mi připadaly, že jsou do světlého odstínu, jakoby chudá směs. ( viz foto - svíčky byly zcela nové, předepsané NGK, dal jsem zpět staré, ale dělalo to stejně) Takže mě napadly jen dvě věci. Když jsem měl vyndaný karb, koukal jsem, na kolik otáček mám šroubky bohatosti směsi (1,5) tak jestli jsem to nedal zpátky blbě no a potom horší varianta, něco jsem potento v tom karburátoru, byť jsem jen měnil ventilky ale hladiny drží stabilně těsně pod dělící rovinu. tak jsem kontroloval bohatost, bylo to stejně na 1,5jako předtím. Nevím, jestli se to dá nějak rozeštelovat bohatost, když se mění ventilky a nastaví nová hladina, když před zásahem byla levá strana hladin ok a druhá asi 4-5 mm nad a teď jsem to stáhl tak jak to má být. Zkoušel jsem tedy nastavit bohatost. Z 1,5 zašroubovat, tak to po půl otáčce začlo vadnout, tak jsem jel do leva a přišlo mi, že je to nejlepší při nastavení na dvě otáčky. Potom to už jelo plynule. Tak uvidíme. Příští víkend pokud by bylo trochu počasí, tak bych to protáhl výletem, Dneska to bylo bohužel kolem vsi, protože se to furt jen zkoušelo.
Jen malý dotaz. Při štelování bohatosti směsi se štelují postupně oba karbce, nebo jenom jeden. Někde jsem tady četl obě varianty (oba a nebo jenom levý) a tak v tom mám trocha guláš. Tak dík a zatím. Ahoj Antoci
Přílohy:
Poslední úprava: 4 roků 5 měsíců zpět od Antoci.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Karburátory 4 roků 5 měsíců zpět #27380

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
Pokud byl razantní úbytek výkonu, nemá to s bohatostí směsi nic společného, ta je rozhodující od volnoběhu tak ani ne do dvou tisíc otáček (stačí seřizovat na jednom-levém karbci, dost lidí má odvrtanou zátku na šroubku a seřizují oba...)Viděl bych to na problém s jedním šoupětem, respektivně s membránou na něm. Jelo to na jeden karbec asi jako dvouvál na jeden hrnec :laugh: Zkontroluj membrány pod plastovými klobouky, mohl jsi jí tam špatně uložit nebo prdla. Tak chudou směs podle svící jen tak neuškrtíš, jelo to na jeden karbec ;)
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Karburátory 4 roků 5 měsíců zpět #27382

  • Antoci
  • Avatar uživatele Antoci
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 48
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 3
Ahoj.
Taky mě napadlo, že dává jen jeden karbec. Ale na vršek jsem nemyslel, protože jsem ho neměl otevřený, jenom spodek s plováky. Na vrch jsem nehrabal.
Jak jsem dojel, tak jak jsem tam psal, dal jsem původní svíce, poklepal jsem násadou od motyčky obě plovákovky, znova vypustil, napustil, změřil hladiny a při chodu motoru dal o půl otáčky z 1,5 na 2 bohatost, protože mi to připadalo na ucho, že se ty otáčky sic neznatelně, ale zvedaly. No a potom to už jelo normálně. Průser je, že vždycky udělám tři věci najednou a potom nemůžu použít vylučovací metodu, co to vlastně mohlo být :(
Do víkendu dám štreku a napíšu, jak jsem dopadl. Zatím dík za poradu ať se kucí daří. Ahoj Antoci
Edit: Jen jsem ještě jednou pročítal tohle téma a kolega popisuje, že mu při měření hladin po otevření šroubků jdou do hadiček bubliny. Bylo to označeno jako možné pomalé dotékání karbců. Když měřím hladiny, nechám zalít karb a povolím šroubky, tak mi tam spolu s benzínem taky vlítnou bubliny, ty vyklepu a hladina je těsně pod hranou. Potom mohu dát hadičku výš, nebo níž a hladina se vždy vrací do správného místa. Pokud ovšem dám hadičky svisle dolů jako při vypouštění, tak tam není souvisle plno benzínu, ale zase do toho jdou bubliny. Když jsem to teď ale zkoušel, jel jsem cca 2 km 150 km/h a benzín nedocházel, tak si myslím, že to tam dotéká dobře.Co vy na ty bubliny? Normál ?
Poslední úprava: 4 roků 5 měsíců zpět od Antoci.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Karburátory 4 roků 5 měsíců zpět #27383

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
Bublinky neřeš, odkalovací kanálek má daleko menší průměr než navlečená hadička a při povolování šroubku to přerušovaně vytéká až do plného otevření. Hladiny máš OK, tak mrkni pod klobouky ;)
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Karburátory 4 roků 5 měsíců zpět #27384

  • Antoci
  • Avatar uživatele Antoci
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 48
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 3
No doufám, že alespoň na membrány se dostanu, jen když sundám nádrž a nebudu to muset zase celé rozhodit. Dík a čuz
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Karburátory 4 roků 5 měsíců zpět #27385

  • Béďa
  • Avatar uživatele Béďa
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • DR BIG 800, XT660Z Ténére, . . R 1200 GSA
  • Příspěvky: 910
  • Obdržená poděkování 34
  • Karma: 154
a nebo se ti jen kouisl ventilek na plovaku...ty na to jdes jak na raketoplan...videl bych to na to ze si potreboval sednout ten jehlovy ventil na plovaku..vibracema atd....zkus to zase projet a uvidis..stelovani sroubkama je jen na otacky do cca 2500 ot...je to prechod vonobehu na stedni pasmo a serizeni na ten volnobeh...pak uz vse ovlada difuzor s hl.tryskou a jehla(jeji poloha) a na plnej knedlik jen hl.tryska
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Karburátory 4 roků 5 měsíců zpět #27386

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
aby ještě neměl vydřený šoupata nebo ty plastový vodítka.

tady na radkovich strankách to máš polopatě i s obtazkama:
Karburatory rozborka
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Karburátory 4 roků 4 měsíců zpět #27387

  • Antoci
  • Avatar uživatele Antoci
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 48
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 3
Big SR43B/1996
Ahoj. Takže asi tak.
Dřív jsem nastartoval studeného Biga, po cca 10 - 15 vteřinách jsem vypnul sytič a mohl jsem pomalu vyjet pozvolnou jízdou zahřát motor a potom jet.
Nyní studený start ok, ale otáčky na sytič nevyskočí na ty cca +-2000 ot, ale mrdlá se to kolem 1000. Ale drží to. Ale pokud bych do toho chtěl přidat plyn, tak by to chcíplo a pokud vypnu sytič a chci to držet plynem, tak s problémem. Nechal jsem to asi 2 minuty na sytič (to moc nemám rád) a když to bylo alespoň trochu zahřáté, tak se to dalo udržet bez sytiče tak že se plyn přidával pomalým přidáváním, když to tímhle způsobem vylezlo těsně ke 2000 tak jsem to tam držel a občas to prásklo do výfuku. No vyjel jsem, chvíli, asi tak 1 km to ještě bylo jak jsem psal minule na půl plynu a potom to začne jet normálně ve všech režimech otáček a rychlostí. V pátek jsem po takovém ranním startu ujel 204 km na Rumbursku, měl jsem průměr 68 km/h a spotřebu plná/plná 4,77 a jelo to jak z praku a při brždění motorem si to jen hezky brumlá. Dneska jsem to projel jen kolem vsi asi 10 km a s tím startováním je to pořád stejné. Na sytič, jako by tam nebyl, ale nastartuje hned, otáčky o dost nižší, než mám volnoběžné (tj. cca 1300) přidat plyn znamená chcípnout. Musí se jemně přidávat....jak píšu výše. Jinak když to potom jede, je to radost, ale tohle je pakárna. Hladiny jsou stále stejné, asi 2 mm pod dělící rovinu po celém obvodě, ventilky origo nové, jediné co, jestli jsem při ohýbání plíšku plováku ho nějak nevhodně neohnul a blbě to tam dosedá, nebo jetli by mohlo být přicpané vedení sytiče do difuzoru... Ale sakra potom to jede úplně normálě, dobře. Už se začínám chytat všeho, jak hovno košile, ale problém je v tom karbci, takže to chce čas a ono se to vychytá. Akorát to půjde zase ven, no.
Kdyby Vás kucí ještě něco napadlo, budu rád, když tady dáte vědět. Dík a ahoj, Petr Antoš
Poslední úprava: 4 roků 4 měsíců zpět od Antoci.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Karburátory 4 roků 4 měsíců zpět #27388

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
tak budeme vycházet, že hladiny máš už OK, na ohýbání plíšků taky nehleď, pokud by bylo něco špatně, prostě by se sekaly a buď by to chcalo nebo nedotékalo... Nepíšeš, zda ses kouknul pod klobouky, na membrány, jestli jsou OK... Pokud budou v pořádku. tak vyndej filtr, vezmi malý zrcátko, vlož ho do airboxu, abys viděl na šoupata, nastartuj a přidávej plyn( nebo někdo jiný) a sleduj šoupata v difuzoru, musí otevírat současně. To je synchronizace šoupat, na kterou mají vliv právě ty membrány, pružiny a těsnost a neporušenost klobouků...Pak je synchronizace škrtících klapek karbců, to že máš malý volnoběh, může být, že druhá klapka je na doraz volnoběhu uzavřená, seřizuje se to šroubkem, viz obr.sic se seřizují, když jsou karbce venku a léry zastrčíš do škvírky mezi klapky a difuzory ze strany přírub na hlavě. Karbce bych zatím navyndaval, jen bych sundal nádrž a ten šroubek si označil polohu a při nastartovaném, nejlépe studeném motoru a sytiči ho max. tak o čtvrt až půl otáčky přitáhl. a sledoval, zda se otáčky motoru zvýší, potom by byl i motor ochotnější reagovat na přidání plynu z volnoběžných otáček do středních... ;)
Přílohy:
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Karburátory 4 roků 4 měsíců zpět #27389

  • Antoci
  • Avatar uživatele Antoci
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 48
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 3
Ahoj Tome. Dík za obsáhlý návod. Na membrány jsem nekoukal. Trochu jsem čekal na zázrak jako že jsem v pátek dal 200 km s blbým studeným rozjezdem, ale potom na pohodu, tak jako jestli si to třeba náhodou nesedlo. Ale zázraky se moc nekonají.
Mrknu nejprv na ten vršek, membrány a potom šoupata.Jen mi je prostě divný, že když je motor zahřátý, tak je všechno naprosto v pořádku. Volnoběh, startování, nehudrá do výfuku, motor ochotně reaguje na přidání plynu z volnoběžných otáček,(jak píšeš na konci)jde to krásně od spoda... Nejdřív sem si myslel, jestli není přicpané vedení benzinu od sytiče, ale i po vypnutí sytiče to trvá, než se to zahřeje. Takže tudy cesta nevede. Dám vědět, nebo bych se mohl stavit na kus řeči u tebe v Horoměřicích, jestli jsem správně pochopil, že si zdejší :) . Jezdím tudy do zaměstnání do Tuchoměřic na Pazdernu. Sakra, to sem se teda vetřel :laugh: :laugh:
Tak zatím dík a ahoj, Petr
Poslední úprava: 4 roků 4 měsíců zpět od Antoci.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Karburátory 4 roků 4 měsíců zpět #27392

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
Se setkáním nemám problém, pokud tento týden, mám dovolenou, jsem tak nějak doma, tak napiš do SZ den a čas, dám adres... ještě si nenapsal, v jaké poloze máš jehly karbců a hlavně jestli máš správně umístěný ty plastový podložky na nich, pokud je to nesprávně, motor má právě blbý přechod z volnoběhu, jehly jsou moc dole....já třeba mám už hodně let na pravým o jednu polohu jehlu výš, mám otevřený výfuky, nehraju na eko seřízenou směs, chytá to skvěle, jede to skvěle a žere to normálně na silnici kolem 5-5,5 litru...
Přílohy:
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 4 roků 4 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.288 sekund