...tak, protože jsem nyní v důchodě tak mám nějaký ten čas volna a po třech sezónách s DR BIG 800, jsem se konečně rozhodl něco napsat do fóra. Pročetl jsem celé fórum
co se týká karburátorů. A musím říci, že je to zajímavé čtení. Tak abych přidal svou
trošku do mlýna. Po třech sezónách s bigem mám dost velké zkušeností s touto technikou, protože jsem ho rozebral do šroubku a dělal kompletní GO, včetně laku
rámu a různých dílů. Jelikož jsem dával i otevřený výfuk CREPTUS, došlo i na karburátory. Protože nikdo nevěděl, kdy byla měněna těsnění, ventilky a provedeno
jejich seřízení, tak jsem se do toho pustil sám. Po různém googlení a chytání
mouder jsem byl v rozpacích jak na to, protože tyhle dovednosti vám jen tak někdo
neřekne. Nakonec došlo k objednání těsnění, ventilků, membrán a demontáži karburátorů. Musím říci, že díly byly od WEMOTO.CZ a ne originál, kromě hl. trysek
a vzdušníků, které byly objednány WEMOTEM u výrobce. Návod, který je na WEBU na
rozebrání a vyčištění karburátorů, je pro všechny určitě jako vodítko dostačující.
Tak, jak jsem se dočetl z fóra, největší problém dělají neoriginální ventilky.
Je pravda, že je potřeba tyto součástí karburátoru nechat nějaký čas v benzinu,
ale musím konstatovat, že si nikdo nevšiml, že neoriginální ventilky mají pružinku, která je v horní části koncema přes sebe a tvoří lychoběžník, který
může na plíšku zadrhávat a ventilek tím netěsní, což byl i můj případ. Stačilo
pružinku lehce upravit, aby ventilek chodil po plíšku volně a bylo hotovo. Další
poznatek byl, že plíšky na ventilky byly zdeformovány do roviny, což je špatně.
Plíšek na straně ventilku má být mírně do V , tak aby v něm chodila pružinka
ventilku, když je rovně může se opřít o zadní hranu vedení ventilku a ventilek
nedovře. To bych tak měl k tomuto vše.
Při mém laborování s otevřeným výfukem a otevřenými filtry, jsem zatím dospěl
k velikosti hlavní trysky 137,5 a vzdušníku 47,5. Takto jede motorka zatím nejlépe
ve všech režimech. Už jsem na konci sezony nestačil doladit startování /volnoběžnou trysku/. Na jaře se chystám na seřízení a odzkoušení do Hradce
Králové. Potom dám zprávu jak to dopadlo, protože bez měření se to těžko odhaduje.
Jinak kluci bigácký hladina je hladina.
PS: Hodně super KM v letošním roce a pěkné jaro už od února.