Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Ložiska - přepákování

Ložiska - přepákování 9 roků 3 měsíců zpět #21084

  • HunterPetr
  • Avatar uživatele HunterPetr
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • Příspěvky: 24
  • Karma: 0
Mám dotaz, ohledně ložisek přepákování.
Pro připomenutí uvedu, jaké tam jsou:
kyvka - 22x29x20 - 2ks (sehnatelné v replice)
přepáčko - 20x27x30 - 1ks (sehnatelné v replice)
- 20x27x23,5 - 4ks

A u posledních 4ks nastává menší problém, buď origo 4x 801,- , nebo 4x 343,- Wemoto a nebo 20x27x20 - 4x 118,-

Zajímá mne, co by se stalo, kdyby se použilo ložisko o 3,5mm kratší a doplnilo se to o podložku, kterou bych si nechal upíchnout.
Dle mého by to nemělo mít na nic vliv.

Nějaké reakce na danou problematiku?
Díky
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Ložiska - přepákování 9 roků 3 měsíců zpět #21091

  • Rado74
  • Avatar uživatele Rado74
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 95
  • Karma: 3
Volil by som asi tú strednú zlatú cestu od wemoto. Keby som mal tučnejšiu peňaženku tak by som išiel do originálov. Tento problém som často riešil u terénných motoriek, kde prepákovanie vydržalo jednu sezonu a bola potrebná investícia 60-80€. Dal som ich vyrobiť z mosadze a ešte lepšie sa osvedčili zo silonu. Vydržali tiež jednu sezónu. U biga by som to takto neriešil, lebo predpokladám, že u týchto motoriek prepákovanie vydrží niekoľko násobne dlhšie. Dokonca mám obavy, že to čo mám v bigovi , je ešte originál z výroby a nebadať na ňom žiadne vôle, pravda je aj taka, že big terén poriadne nevidel.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Ložiska - přepákování 7 roků 10 měsíců zpět #24375

  • Ruda
  • Avatar uživatele Ruda
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • Jsem jak americké auto velký pohodlný a hodně žeru
  • Příspěvky: 705
  • Obdržená poděkování 59
  • Karma: 36
Ahoj. Zjistil jsem vůli v kyvce a tak jsem měnil ložiska. Napadlo mě to vylepšit maznicemi. Již před 4 měsíci jsem to dělal Dáje na Yukině a s úspěchem. Trochu jsem u toho fotil, tak kdyby měl někdo zájem tady je odkaz. rudabig.rajce.idnes.cz/Kyvna_vidlice_Big/ Použil jsem maznice které jsem měl doma a na které mám maznici, velké by se tam asi nevešly. koupil jsem dva O kroužky 20x2 protože vidlička měla vůli v uložení v kyvce 3,5mm a mohl by se tam usazovat bordel, cena byla zanedbatelná cca 9,-. Ložiska a O kroužky jsem koupil v "ložiskárně" za 145,- za kus. Vnitřní válečky originál s Parts Depot. Ložiska v přepákování byla dobrá, jen ve vidličce už byla dost suchá vazelína. Proto jsem udělal mazání, lepší 1x za rok až dva než vůbec za dvacet let. Jen při mazání ložisek v tom půlměcíčku je potřeba dole povolit tlumič a odsunout ho dopředu, aby bylo místo na maznici. Před vrtáním jsem starou vazelínu vytřel hadrem do sucha aby se tam nelepily špony na ložiska a po vyřezání závitu pořádně vyčistil a zkontoloval prstem. Když prst namáznete vazelínou tak se na něj všechno přilepí a jde to ven lehčeji. Maznice jsou vrtané do středu trubek. Víc pochopíte s fotek.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: modrák

Ložiska - přepákování 5 roků 5 měsíců zpět #26586

  • Ruda
  • Avatar uživatele Ruda
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • Jsem jak americké auto velký pohodlný a hodně žeru
  • Příspěvky: 705
  • Obdržená poděkování 59
  • Karma: 36
Tak jsem po 2,5 letech rozebral přeparkování abych zkontroloval jak vypadá. Tam kde jsou maznice tam je pořád jako nové, mažu 1x za rok i malinko častěji. Bohužel ložisko v uchycení přepákování k rámu maznici nemá, nejde tam dát, je těsně před smrtí, tak jsem ho vyčistil a namazal, dávám mu rok maximálně dva. Při plánované výměně tlumiče někdy příští rok ho vyměním. Bohužel naše cesty jsou plné bláta, prachu a kaluží, chybí mosty a sem tam nějaký brod, to si bohužel vybírá svou daň. :)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Ložiska - přepákování 4 roků 8 měsíců zpět #27051

  • Vilík
  • Avatar uživatele Vilík
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 66
  • Obdržená poděkování 8
  • Karma: 2
Tak se taky přidám k tématu :) Přes zimu jsem dělal něco na motoru vačku a vahadla řetízky atd. když jsem to smontoval krasná jízda 160 km/h jak prd chtělo by to 6. ale v té rychlosti jsem se trošku bál, protože mi připadalo že ta morka je nějak divná pod zadkem. Řekl jsem si dobrá dlouho jsem na tom neseděl. Vrásky mi spíš dělala zadní brzda, že nebrzdí tak jsem objednal věci na brzdu v pátek měla dorazit PPL, tak si řeknu udělám si náskok rozhodím to. Kouknu na kolo a opucuji kyvku. Sundám kolo a jak to pucuju, tak si řeknu zkusím vůli. A co by jste řekli? Byla tam! :angry: Tak pro jistotu volám Aldymu s blbou otázkou: Může být hrk v uložení? Věděl jsem co řekne samozřejmě, že ne! :ohmy: Ale když řekl, že ještě nějakou sadu doma má, tak mi udělal velkou radost už tam je. B) :woohoo: Ale také jsem zjistil drobné vůle v přepákování tlumiče na kyvku. Rozhodím to vypocuji ložiska kouknu na čepy a říkám si, když to není tak hrozné. Vezmu posuvku měřím a koukám, že tam není jeden origo šroub!! 14 ok, ale ten 12 mm díra v čepu ok ale 12 šroub obyč skoro celozávit zajdu do obchodu koupím šroub 12 mm ( spíš 11,8 mm :( ) s dříkem 57 mm zkrátím, ale co ta vůle? Všichni jsme motorkáři a nepijeme alkohol, že? Vezmu plechovku od Birela protože je z al plechu 0.1 mm ustřihnu proužek o šířce čepu a obvodu vnitřní díry tím zmizela vůle na přepákování a kyvka se díky sadě od Aldyho ani nehne.

A něco pro kutily a ty co mají možnosti opracovávat kov a dělá jim to radost ;)

Ale co se týká ložisek do kyvky, tak jsem bádal a šly by tam dát i 22-29-25 nebo 22-29-30 ale musela by se zkrátit vnitřní distanční rozpěrka v obchodě s ložisky seženeš i čepy do jehlových ložisek, ale jen s dírou 15 nebo 17 a 16 nedělaj dělají jen lichou řadu. pokud nemáš šikovného nástrojaře co umí opracovat kalené věci nebo to neudělá komplet celé od vyroby, kalení a cementování, tak musíš koupit co je na trhu.

A přepákování na rámu je jen ložisko 20-27-30 co se týká čepu úprava díry na 12 mm

Přepákování na kyvce jde ložisko 20-27-20; 20-27-25 o prsa asijské atletky jsou 20-27-30 ale podle měření se vejdou a čepy u 30 2ks úprava díry na 14 mm a šířky a u 20 a 25 úprava díry na 14 mm + vyrobit distanční rozpěrky ty už jsem neměřil

a poslední zas by tam šly všechny tři 20 25 i 30, čepy u 30 2ks úprava díry na 14 mm + rozpěrka u 25 2ks úprava díry na 14 mm + rozpěrka a to i u 20

Doufám, že jsem vás moc neotrávil pohádkou jak od Andersena ;)
Poslední úprava: 4 roků 8 měsíců zpět od Vilík. Důvod: chyba v udaných rozměrech
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Vasek_DR

Ložiska - přepákování 4 roků 8 měsíců zpět #27052

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
všechno bych bral, jen ta vložka z plechovky, jak dlouho myslíš, že to vydrží? Radši bych šroub nechal vyrobit u soustružníka na míru... ;)
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Ložiska - přepákování 4 roků 8 měsíců zpět #27053

  • Vilík
  • Avatar uživatele Vilík
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 66
  • Obdržená poděkování 8
  • Karma: 2
To je v plánu, ale když si necháš dělat něco melouchem tak to déle trvá:) Ale teď když tak kreslím výkresy pro šváru co je nástrojař, tak tak přemýšlím, že nejlevnější varianta bude vyrobit komplet celou hřídel kyvky o průměru 17 mm a novou rozpěrku do uvnitř kyvky a už to bude na díly co koupíš všude ložiska i s vložkami pro jehlová ložiska nepřemýšlel nad tím už někdo? a vlastně tak udělat celej komplet spodek předělat do standardních dílů co koupíš všude.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Ložiska - přepákování 4 roků 8 měsíců zpět #27054

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
...je to dobrý nápad, ale kolikrát za život to budeš ještě měnit? Bigoje mám 10 let, pochybuji, že to někdo dělal, čeká mě to dělat taky, malá vůle už tam je, tak když to vydrží co doteď, tak mám stopro vystaráno, že už to dělat příště nebudu :woohoo:
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Vilík

Ložiska - přepákování 4 roků 8 měsíců zpět #27055

  • Vilík
  • Avatar uživatele Vilík
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 66
  • Obdržená poděkování 8
  • Karma: 2
Ok. to jsem chtěl slyšet :) že se to nedělá každé dva roky :) Jinak rada kde sehna 17 hřídel seženeš zadní hřídel od zadního kola upravíš na těch cca 23 cm + závit v upravíš díry v rámu, prachovkách a upravíš vnitřní rozpěrku. koupíš sadu ložisek s vnitřníma kroužky za cca 500,- od TNT. A hlavně hřídel je furt od SUZUKI ;) Jinak kdo nechce upravovat motorku, tak na www.brumla.com koupíš různé čepy ale muší si je nechat upravit. Např. koupíš jeden za 160 ks + pošta a můžeš mít 2ks, ale musíš ho říznou v půlce upravit díru na 16 a šířku na 22. a máš čep za 130 kč, když ti to někdo udělá jako fušku ;)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Tombus

Ložiska - přepákování 4 roků 8 měsíců zpět #27095

  • Ruda
  • Avatar uživatele Ruda
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • Jsem jak americké auto velký pohodlný a hodně žeru
  • Příspěvky: 705
  • Obdržená poděkování 59
  • Karma: 36
Dal jsem před čtyřmi lety nová neoriginální ložiska a originální pouzdra do kyvné vidlice. Ložiska v přepákování byla ok. Skoro všude jsem dal maznice, je to tu někde popsané. Každý rok to namažu a teď jsem to rozebral a skontroloval. Vše je pořád ok. Myslím že pro většinu bigařů je zbytečný dělat takové úpravy, i já jsem se v tom popisu strácel. Ono stačí každý rok, pro bahnomrdaly určitě, max dva přepákování rozebrat a namazat, taková práce to zase není, jen do kyvky doporučuji maznici ta se rozebírá složitěji. Pak ty ložiska přežijí motorku.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.275 sekund