Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: zadní rozeta 46z

zadní rozeta 46z 4 roků 1 měsíc zpět #27468

  • Beran
  • Avatar uživatele Beran
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • DR Big 800 rv.1992
  • Příspěvky: 12
  • Karma: 1
Kdyby to ještě někoho zajímalo. Renovuju a vzhledem k cestování to těd taky řeším.
Tak pro případ jak by se měla změnit rychlost vzhledem k převodům.
Přílohy:
Poslední úprava: 4 roků 1 měsíc zpět od Beran.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

zadní rozeta 46z 4 roků 1 měsíc zpět #27476

  • Vasek_DR
  • Avatar uživatele Vasek_DR
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 2153
  • Obdržená poděkování 78
  • Karma: 176
Tabulku máš pěknou,ale ve skutečnosti to tak nefunguje převod 15x47 je nejoptimálnější,zkoušel jsem veškeré kombinace,u některých musíš měnit i délku řetězu,což je na dlouhých cestách nepraktické.
Nejjednodušší je měnit řetězová kolečka a rozetu nechat original 47zubů,ale z mých zkušeností je to na cestování zbytečné,projel jsem plně naloženej Alpy na převod 15x42,zajímavé že v řádném kopci nebyl problém(měl jsem pro jistotu s sebou 14zubý kolečko ale to jsem nepoužil),ale ná dálnici do kopce a proti větru jsem s tím jel jak na pionýru,čtyřka na šest a půl tisíce a pětka sotva ctyřitisíce,prostě protivná jízda.Teoreticky by to mělo jet dvěstě ale prakticky 130-140,ten motor prostě na to nemá.Ty malá kolečka a ještě s kombinací 50 zubou rozetou používáme na našich specialech do terénu,ale na tom se po dálnici opravdu jet nedá.7000 otáček a 100-120km/h. Někdej se se tady o tom kdysi rozepsal ,ale asi to bylo na prvních stránkách.Protože tohle jsem řešil v minulém století když jsem měl Biga nového a jezdili jsme sportovní mototuristiku. B) Pokud poladíš motor kn filtr dobrý laďák tak na některé převody jako je 16x47 nebo 15x45(ale to musí být kratší řetěz)tak to opravdu jede rychlejc,a nebo to aspoň nemusíš tolik točit při rychlostech kolem té 140ky.Ještě by jsi musel udělat tabulku využitelnosti krouťáku a výkonu motoru.Big byl slepá ulička ve vývoji takhle velkých jednoválců.Na tom už nikdo nic nevymyslí.Vše na hraně ,střední pístová rychlost,chlazeni mazaní a směs.Pak už kapalina vstřikování.Tak že lepší je dvouválec a ubyde Ti mnoho starostí s dodtžením hlukových limitů ,výfukových splodin atd.
Poslední úprava: 4 roků 1 měsíc zpět od Vasek_DR.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

zadní rozeta 46z 4 roků 1 měsíc zpět #27478

  • Beran
  • Avatar uživatele Beran
  • OFFLINE
  • Začátečník
  • DR Big 800 rv.1992
  • Příspěvky: 12
  • Karma: 1
Tabulka byla špatně pochopena. Pouze mě zajímalo, co se tu psalo tak jsem to jednoduše hodil přes převodové poměry do grafu. Dlouhou dobu jsem dělal ve strojírenství tak vím, co s čím souvisí. Motor extra silný není. Tudíž mi je jasné, že 42z by dal dozadu jenom blázen. To by nám na primárním převodu u 5ky udělalo z 1:0,8 1:0,67, to ten motor proste nedá. Mě jde pouze o to, že si Biga stavím od nuly a vzhledem k tomu, že do terénu už nejspíš jezdit nebudu, tak přemýšlím o alternativě. Převod 15x47 je pro motorku nejuniverzálnější a lidi v Suzuce věděli, co dělají. Já bych 100% si to neudělal tak, abych někde měnil řetěz a ozubení (nejsem masochista někde něco zbytečně měnit :laugh: :cheer: ). Za mě vzhledem k využití co mám v plánu, tak počítám 16x47, když budu hodně odvážný, tak max 16x45, ale tomu už nevěřím :)

A co se týče slepé uličky. Tak to tomu japoncovi muselo byt jasné už když měl plány na rýsovacím stole :laugh: :laugh: :laugh: hold musel mít slušný matroš na hulení :)
Poslední úprava: 4 roků 1 měsíc zpět od Beran.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.462 sekund