Tabulku máš pěknou,ale ve skutečnosti to tak nefunguje převod 15x47 je nejoptimálnější,zkoušel jsem veškeré kombinace,u některých musíš měnit i délku řetězu,což je na dlouhých cestách nepraktické.
Nejjednodušší je měnit řetězová kolečka a rozetu nechat original 47zubů,ale z mých zkušeností je to na cestování zbytečné,projel jsem plně naloženej Alpy na převod 15x42,zajímavé že v řádném kopci nebyl problém(měl jsem pro jistotu s sebou 14zubý kolečko ale to jsem nepoužil),ale ná dálnici do kopce a proti větru jsem s tím jel jak na pionýru,čtyřka na šest a půl tisíce a pětka sotva ctyřitisíce,prostě protivná jízda.Teoreticky by to mělo jet dvěstě ale prakticky 130-140,ten motor prostě na to nemá.Ty malá kolečka a ještě s kombinací 50 zubou rozetou používáme na našich specialech do terénu,ale na tom se po dálnici opravdu jet nedá.7000 otáček a 100-120km/h. Někdej se se tady o tom kdysi rozepsal ,ale asi to bylo na prvních stránkách.Protože tohle jsem řešil v minulém století když jsem měl Biga nového a jezdili jsme sportovní mototuristiku.
Pokud poladíš motor kn filtr dobrý laďák tak na některé převody jako je 16x47 nebo 15x45(ale to musí být kratší řetěz)tak to opravdu jede rychlejc,a nebo to aspoň nemusíš tolik točit při rychlostech kolem té 140ky.Ještě by jsi musel udělat tabulku využitelnosti krouťáku a výkonu motoru.Big byl slepá ulička ve vývoji takhle velkých jednoválců.Na tom už nikdo nic nevymyslí.Vše na hraně ,střední pístová rychlost,chlazeni mazaní a směs.Pak už kapalina vstřikování.Tak že lepší je dvouválec a ubyde Ti mnoho starostí s dodtžením hlukových limitů ,výfukových splodin atd.