Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Měření opotřebení/rozměrů v motoru

Měření opotřebení/rozměrů v motoru 10 roků 11 měsíců zpět #16918

  • Mára
  • Avatar uživatele Mára
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 90
  • Karma: 15
Ahoj, zakládám tohle vlákno, protože jsem nikde nenašel nějaký informace - momentálně mi vrtá hlavou, jak mám změřit vůli pístních kroužků. Vyndal sem píst, změřil vůli bez stlačení, ale jak mám změřit při stlačení ve válci?
Další - jak změřím průměr válce? Šuplerou změřim průměr nahoře, dole, ale jak uprostřed (kde bude asi opotřebení největší)?
Další - jaká je délka 20ti článků rozvodového řetězu, když je nový? Já teď jsem 0,8mm před limitní hodnotou, ale nevím, jestli je to jako nový, nebo těsně před smrtí (v manuálu jsem našel jen limitní hodnotu)...
Díky
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Měření opotřebení/rozměrů v motoru 10 roků 11 měsíců zpět #16919

  • Béďa
  • Avatar uživatele Béďa
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • DR BIG 800, XT660Z Ténére, . . R 1200 GSA
  • Příspěvky: 910
  • Obdržená poděkování 34
  • Karma: 154
..kua ty jsi ale technik :side: :side: :side:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Měření opotřebení/rozměrů v motoru 10 roků 11 měsíců zpět #16920

  • radeki
  • Avatar uživatele radeki
  • OFFLINE
  • Starší pisálek
  • bývalý bigař
  • Příspěvky: 341
  • Obdržená poděkování 9
  • Karma: 45
No jestli máš manuál (předpokládám servisní a ne návod k obsluze !) jak píšeš, tak ti doporučuju si ho znovu projít a koukat i na OBRÁZKY (najdeš na nich čím se to měří a jak) !! A limitní hodnota je prostě limit, víc už je na vyhození !
( Už chápu proč se tu do mně občas někdo pustil že sem píšu nějaký blbosti a soucítím s tebou )
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Měření opotřebení/rozměrů v motoru 10 roků 11 měsíců zpět #16921

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
No, kroužky pjece musíš sundat z pístu (vhodné si třeba fixou na pístu označit jejich polohu, neprohodit je mezi sebou ani je neotočit ) a vložit je do válce a při posunu válcem od DÚ v rozmezí pracovního zdvihu pístu do HÚ měřit vůle měrkami na ventily (takové ocelové planžety různých tloušek).Ta vůle, kterou hledáš je pod HÚ pístu , tam, kde kroužky končí svůj pohyb ve válci. Kroužky ve válci tlač pístem, ať jsou rovně. Ovalitu válce Ti to naznačí, k přesnému měření se používá tvz. dutinoměr, ten mít asi nebudeš, tak si vyhledej kde v okolí vybrusují válce, tam Ti to změří...(tu ovalitu:laugh: ). Ostatní tu objasnil Radeki. Bez manuálu ani ránu.
Jinak oceňuji Tvoji odvahu se sr.´t do motoru, když toto nevíš:blink: . Není ostudou se zeptat i já se ptám, než něco zmrvit. V době internetu mě některé dotazy taky pobaví jako místního pacienta...
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 10 roků 11 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Měření opotřebení/rozměrů v motoru 10 roků 11 měsíců zpět #16924

  • Sabaj750
  • Avatar uživatele Sabaj750
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • Příspěvky: 812
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 155
Není to jen o kroužcích a pístu,ale když už je motor venku a hlava dole,tak na měření je toho tady ještě spousta.Ve většině případů spojka,ojnce,čep,oba řetízky,jehlová lořizka radši vyměnit všechny,ozubení jednotlivých hřídelí,atd,atd,atd...Z vlastní zkušenosti teď vím,že je lepší tohle vše udělat¨a mít dalších průměrných 80 000km klid,nebo si to za dvacet tisíc km zopáknout.Investice jen do demontáže a zpětné montáže nejsou zrovna zanedbatelné.Jestli ti jde ale jen o píst a válec,tak si radši nech přeměřit tlak ve válci,ať se vyhneš zbytečné demontáži.(tedy jestli ho máš ještě v motoru).
Tombus:koukám že si už chytil to morovskoperuťový nářečí :side:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Měření opotřebení/rozměrů v motoru 10 roků 11 měsíců zpět #16925

  • Mára
  • Avatar uživatele Mára
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 90
  • Karma: 15
Díky za odpovědi, přiznávám, že jsem trubka a co se týče manuálu, tak jsem si přečet jen tu tabulku s rozměrama a tolerancema a šel jsem měřit - napravím. Jak změřit ten kroužek mě ale nakonec taky napadlo ;), ale stejně se k tomu dostanu až zase o víkendu. Kompresi jsem měřil asi před 1000 km a už nevím kolik to bylo, ale určitě v limitu. Můj problém je, že to žere přes litr oleje na 1000 km, takže budu určitě měnit gufera ventilů a pak všechno co změřím a nebude se mi zdát. Mimochodem - píst vypadá docela dobře, všude jsou na něm ještě vidět stopy po obrábění, i když ve předu a vzadu už je trochu oleštěnej (+ jsou na něm ťupky - jako by byl něčím oťukanej, kolem těch ťukanců je to víc oleštěný... Mluvím o ťukancích v rozměru do 1mm, něco jako od důlčíku) Víc mě udivilo, že jsem pístní čep vytlačil rukou (i když ztuha) a na jedný straně pístu, jak jsou ty dvě příčný drážky, tak je v jedný trochu mázlýho hliníku :silly: . Teď si projdu servisní manuál, co se tam o tom píše a když pořád nebudu vědět, napíšu sem. A sorry za ty moje dotazy, doteď sem na tom dělal jen ventilový vůle, rozborku a nastavení karburátorů, dopínání vyvažovacího řetízku a běžnou údržbu ale v motoru se takhle vrtám poprvý, tak to nechci zvrtat :blush: ...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Měření opotřebení/rozměrů v motoru 10 roků 11 měsíců zpět #16926

  • Béďa
  • Avatar uživatele Béďa
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • DR BIG 800, XT660Z Ténére, . . R 1200 GSA
  • Příspěvky: 910
  • Obdržená poděkování 34
  • Karma: 154
jestli to zere tolik oleje tak jhsou v tahu bud gufera na ventilech nebo stiraci krouzky, ale ty se pak ale stejne meni vsechny tak je to jedno ;)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Měření opotřebení/rozměrů v motoru 10 roků 11 měsíců zpět #16932

  • Tombus
  • Avatar uživatele Tombus
  • OFFLINE
  • Inventář fóra
  • Příspěvky: 1801
  • Obdržená poděkování 120
  • Karma: 183
Sabaj: no taky tomu po práci přispěly Kjušovice 12, jako tenkját:laugh: , nebo jsem potomek Velkomoravské říše :S .
Mára: dej válec na něco rovného, ať to těsní a spusť do něj píst bez kruhů, pokud pojede dolu pomalu, tak tam dej nový kruhy a gufera, jak naznačil Béďa. Píst, jak píšeš vypadá zachovale (neškodilo by ho změřit) a jezdi. Pokud tam propadne rychle, tak tam opotřebení bude, pak už bude na Tobě, co dál;) .
Bahno není nepřítel, je to jen začátek cesty...
Poslední úprava: 10 roků 11 měsíců zpět od Tombus.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Měření opotřebení/rozměrů v motoru 10 roků 11 měsíců zpět #16933

  • Mára
  • Avatar uživatele Mára
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 90
  • Karma: 15
No, to je ale měřící metoda :) . Vrhnu se na to o víkendu. Už mám pročtenej manuál a žádný zádrhele jsem nenašel, je to celkem jednoduše popsaný - moje blbost, že sem se na to nekouknul hned.
Ale tenhle postup měření opotřebení válec/píst tam teda není B) (tak tohle vlákno má aspoň trochu smysl, že se tu někdo něco dozví kromě toho, že se má kouknout do manuálu)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:Měření opotřebení/rozměrů v motoru 10 roků 11 měsíců zpět #16934

  • Sabaj750
  • Avatar uživatele Sabaj750
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • Příspěvky: 812
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 155
Ještě jedna věc,na kterou se rádo zapomíná:až budeš dávat píst zpátky na ojnici,tak bacha na značku co je na pístu.Šipkou dopředu k výfukovým ventilům.!
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.230 sekund