Tak po mnoha letech odešel startér do věčných lovišť - budiž mu země lehká
Práce udělal sakramentsky hodně ale můj dezolátní přístup k ježdění (kdo nepadá jezdí pod své možnosti) nejspíše způsobil že mnoha otřesy big kalibru se ulomila část permanentního magnetu v tělese startéru. Když se má něco vysrat tak pořádně přece - úlomek si našel nepochopitelným stylem cestu až části kde se z rotoru přenáší proud přez uhlíky. A pan úlomek si řekl sakrapráce tady se to všechno točí a jiskří skočím se tam podívat jak to funguje
Doskok byl poznat sluchově při startování - podivné zachrastění následovalo zastavení startování a podivné jakoby kňučení směrem od startéru.
Co to bylo .... ?
Dast ist katastrofen - sebevražedný skok tohodle kusance v uhlíkové části byl jeho konec. Zkusil sem dát startér do firmy kde se profesionálně zabývají opravami a renovacemi startérů a alternátorů. Odpovědí mi bylo - kde nic není ani čert nebere
Obvolal sem půl republiky a snad fšeckny známý ale když už by byl startér tak na starej typ biga a ten je bohužial jinej - nedají se mezi sebou prohodit.
Poslední možností teda bylo kontaktovat samotné výhradní zastoupení suzuki a zeptat se na cenu originálního náhradního dílu startér. Dali mi dvě zprávy jednu špatnou a jednu dobrou. Cena kompletního startéru je 15 412,-Kč
Termín dodání jsou přibližně dva dny
Startér se dá objednat i po částech
Docela jako řacha peněz takže nutno nad tím zakoumat a vypadá to že jedno řešení jak to opravit za rozumnou cenu by bylo. Pomůže mi s tím kámoš co má supr vybavenou dílnu a je hodně šikovnej , ještě dneska seženu dusík na zmražení a to by bylo aby nebylo