Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: startér na novější typ 91-99

startér na novější typ 91-99 15 roků 11 měsíců zpět #473

  • Yankee BiG
  • Avatar uživatele Yankee BiG
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • hyperaktivni veverka ujeta na semtexu a cokolade
  • Příspěvky: 112
  • Karma: 15
Tak po mnoha letech odešel startér do věčných lovišť - budiž mu země lehká B) Práce udělal sakramentsky hodně ale můj dezolátní přístup k ježdění (kdo nepadá jezdí pod své možnosti) nejspíše způsobil že mnoha otřesy big kalibru se ulomila část permanentního magnetu v tělese startéru. Když se má něco vysrat tak pořádně přece - úlomek si našel nepochopitelným stylem cestu až části kde se z rotoru přenáší proud přez uhlíky. A pan úlomek si řekl sakrapráce tady se to všechno točí a jiskří skočím se tam podívat jak to funguje :angry:
Doskok byl poznat sluchově při startování - podivné zachrastění následovalo zastavení startování a podivné jakoby kňučení směrem od startéru. :unsure: Co to bylo .... ? :angry: Dast ist katastrofen - sebevražedný skok tohodle kusance v uhlíkové části byl jeho konec. Zkusil sem dát startér do firmy kde se profesionálně zabývají opravami a renovacemi startérů a alternátorů. Odpovědí mi bylo - kde nic není ani čert nebere :angry:
Obvolal sem půl republiky a snad fšeckny známý ale když už by byl startér tak na starej typ biga a ten je bohužial jinej - nedají se mezi sebou prohodit.
Poslední možností teda bylo kontaktovat samotné výhradní zastoupení suzuki a zeptat se na cenu originálního náhradního dílu startér. Dali mi dvě zprávy jednu špatnou a jednu dobrou. Cena kompletního startéru je 15 412,-Kč :S
Termín dodání jsou přibližně dva dny :huh:
Startér se dá objednat i po částech :cheer:
Docela jako řacha peněz takže nutno nad tím zakoumat a vypadá to že jedno řešení jak to opravit za rozumnou cenu by bylo. Pomůže mi s tím kámoš co má supr vybavenou dílnu a je hodně šikovnej , ještě dneska seženu dusík na zmražení a to by bylo aby nebylo :cheer:
Ride to Live & Live to Ride
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:startér na novější typ 91-99 15 roků 11 měsíců zpět #477

  • Béďa
  • Avatar uživatele Béďa
  • OFFLINE
  • Přispěvatel
  • DR BIG 800, XT660Z Ténére, . . R 1200 GSA
  • Příspěvky: 910
  • Obdržená poděkování 34
  • Karma: 154
tak to mas blbý :P ja radsi pres zimu starter demontoval a vymenil loziska i gugero a hlavne uhlíky..origo stoji cca 1100,- kc ale ja koupil na škodu 105 za 32 kč a presne opiloval a v praci pripajel k drzaku uhlíku a je to..jako novej za 300,- kč vcetne lozisek a gufer. ;)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:startér na novější typ 91-99 15 roků 11 měsíců zpět #497

  • Yankee BiG
  • Avatar uživatele Yankee BiG
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • hyperaktivni veverka ujeta na semtexu a cokolade
  • Příspěvky: 112
  • Karma: 15
Terazky sem se vrátil z dílny od Tondy Hondy a mám pár praktických zkušeností
- rozdíl mezi startéry na starej a novej typ biga je pouze oska - novější typ má osku delší o cca 3cm než starej
- ta nejdražší část startéru je právě rotor a samostatně objednat osku nebo jenom drátovej pletenec nelze - tato část se dodává pouze jako kompletní díl
- praktickou zkouškou jsme zjistily že to je rozebíratelné - jištěno je to jenom segrovkou, žádnej stahovák na to člověk nenapasuje takže rozdělat se to dá pouze v lisu. Toník má lis jak cep a sám čučel kolika síly je potřeba aby se ta drátotechna z osky dala sundat
- při rozebírání bylo potřeba podložit něčím vytlačovanou osičku a tak sme zjistily že i když šroub akurátního průměru má na sobě označení že je pevnostní - tak v realitě lisu jeho pevnostní parametry značně poníží. Ideálním nástrojem na vytlačení se následně ukázala prodlužovací tyč na malou golu staré německé výroby.
Vypadá to že se nakonec opravdu zadaří ze dvou rozbitejch startérů dvou rozdílnejch typů podaří dát dokupy jeden funkční starovač na mojeho bigátora.
Vše je připraveno jenom musí zejtra proběhnout ještě úprava konce osky - pevnostní šroub se totiž zlehka zbortil po jedné straně závitu čímž se změnila osa středu tělesa tudíž se smeknul a poškodil konec osičky kde dosedá ložisko. Ráno skočím za kamošem na soustruh - poladíme to a de se smontit funkční kus. Haleluja B)
Ride to Live & Live to Ride
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:startér na novější typ 91-99 15 roků 11 měsíců zpět #516

  • Yankee BiG
  • Avatar uživatele Yankee BiG
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • hyperaktivni veverka ujeta na semtexu a cokolade
  • Příspěvky: 112
  • Karma: 15
Startér pokračování :
rozebrat to de vcelku jakeštakeš ale složit to :dry: to je mazec
- protože se oska dá zasunout do pletence pouze jedním směrem tak při slisování se to musí zapřít právě o ten drátovej pletenec což je jako dost problém
- řádně sme fšecko připravily - je to tam sakramentsky na těsno tak sme osku dali do mražáku a drátovej pletenec se vařil v kastrůlku s vodou
Všechno nachystat, připravit lis, nanečisto si vyzkoušet rychlé podání a slisování. Akce ..... podat, usadit, oska, lis - tlačíme dolů - jo de to, když cca 1cm před koncem uaaaa nejde to - zabrat trochu víc, křup - špatenka. Bohužel teploty materiálů se vyrovnaly a chňajpslo se to - můj nápad ještě ten kousek zkusím jednou dopadl destrukcí pletence :S
Vzdal by se však jen slabší kus - telefon jardovi, rychlá big spojka do Verměřovic, zakoupení funkčního staršího startéru od Aldyho a dnes pokus číslo 2.
Po technické poradě s Aldym provedeme na soustruhu upravení osky - 1až2setiny, místo ve vodě se bude pletenec vařit v oleji a na osku těsně před zasunutím aplikujeme dusíkatou směs na extrémní podchlazení.
Držte palec
Ride to Live & Live to Ride
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:startér na novější typ 91-99 15 roků 11 měsíců zpět #599

  • Yankee BiG
  • Avatar uživatele Yankee BiG
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • hyperaktivni veverka ujeta na semtexu a cokolade
  • Příspěvky: 112
  • Karma: 15
A pak že nerostou :cheer:
Když se chce tak fšecko de přece :laugh:
Hlásím úspěšně dokončenou operaci transplantace startéru. V suzuce řekli že je tento díl nerozebíratelný a objednat lze pouze kompletní osku i s elektrickým vinutím tak za vydatné pomoci kámošů se dílo zadařilo. Koooooonečně zase pupá :cheer:
PS: finální postup tedy stáhnout osku na soustruhu o jednu setinu, osku zmrazit co to de a pletenec vařit v plechovce s hydraulickým olejem (ideální plechovka se ukázala od trenčianských párkou s fazulou :cheer: ) Pak už jen usadit do přípravku a na ručním lisu slisovat.
Ride to Live & Live to Ride
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Odp.:startér na novější typ 91-99 15 roků 11 měsíců zpět #602

  • will
  • Avatar uživatele will
  • OFFLINE
  • Mladší pisálek
  • Příspěvky: 52
  • Karma: 9
Kdo shání startér na Bigouše, tak jsem ho viděl tady a za hubičku:
www.aukro.cz/item364963628_starter_suzuki_dr_800_big.html
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 1.077 sekund